Dus deze blog gaan niet over “Off-page” SEO?
Dat klopt, Off-page gaat over factoren die niet direct op je pagina of zelfs website te vinden zijn. Dat betekent dat je bij Off-page SEO andere websites nodig hebt om je rankings te verbeteren. Dat doe je voornamelijk door te linkbuilden. Om daar toch nog wat verder op in te gaan: Linkbuilden doe je door je content onder de aandacht te brengen, o.a op social media. Een garantie dat ook echt backlinks gaat opleveren heb je niet. Welke backlink zorgt voor betere SEO? Het draait allemaal om relevantie, dus kijk naar de inhoud, de website en de doelgroep. Ga niet in zee met linkfarms. Als je besluit aan de slag te gaan met het verkrijgen van backlinks, bouw deze dan geleidelijk op en wees geduldig. Want alleen kwaliteitslinks van relevante websites dragen bij aan betere SEO. Het web is enorm groot en de mogelijkheden om backlinks te krijgen zijn bijna eindeloos. Je positie in Google zal niet stijgen als je een backlink krijgt van een irrelevante site die niet past bij de content op je webste.
De pagina titel
Dan nu echt meer over On-page SEO, we beginnen met de titel.
Lengte van de titel
De titel van elke pagina is een belangrijke factor voor zoekmachineoptimalisatie. Een titel wordt weergegeven in de zoekresultaten, dus het is belangrijk om deze zo relevant mogelijk te maken voor de zoekopdracht. Elke pagina op internet heeft een title-tag en veel zoekmachines geven de title-tag weer in hun zoekresultaten. De title-tag is ook een van de eerste dingen die een bezoeker ziet nadat hij op een website is aangekomen. Als de titel lang is, is de kans groot dat je bezoeker meer tijd zal besteden aan het lezen van de titel dan aan de inhoud op de pagina.
Zoektermen in de titel
Als je wilt dat inhoud wordt weergegeven in zoekresultaten wanneer gebruikers naar specifieke woorden zoeken, is het belangrijk om die zoektermen al in de titel op te nemen, en niet alleen in de tekst. Zoekmachines gebruiken verschillende vormen van de zoekwoorden om een website te classificeren. Zo worden er bijvoorbeeld synoniemen, spelfouten en afkortingen gebruikt om je site beter te indexeren. Dat doet Googlel omdat niet alle mensen dezelfde woorden gebruiken, terwijl ze wel op zoek zijn naar dezelfde informatie. "Badjas" en "duster" is een mooi voorbeeld van 2 verschillende woorden voor hetzelfde product.
Begin de titel idealiter met een zoekterm
Als je wilt dat jouw title-tag de positie in de zoekresultaten beïnvloedt, moet deze nauw verband houden met de zoekopdracht. Als Google ziet dat de titel een zoekopdracht bevat, levert dit u een concurrentievoordeel, met als gevolg een hogere plek in de zoekresultaten.
Als je de positie in de zoekmachines van de website wilt verbeteren, is het belangrijk ervoor te zorgen dat de title-tag volledig is geoptimaliseerd. Door de doelzoekopdracht toe te voegen aan de title-tag, kun je een hogere zoekmachine-ranking behalen dan wanneer je de zoekopdracht weglaat uit de title-tag. Dit komt omdat zoekmachines de voorkeur geven aan title-tags die relevanter zijn voor de zoekopdracht.
Vermijd dubbele titels
Dubbele titels kom je geregeld tegen. Misschien hoop je je ranking een boost geven te kunnen geven door dubbele titels te gebruiken. Er zijn echter betere manieren om dat te realiseren. Veel SEO-experts zijn van mening dat dubbele title-tags een van de redenen zijn waarom websites niet zo goed scoren als ze zouden kunnen. Het is soms niet zo eenvoudig om dubbele title-tags te ontdekken. Voor WordPress zijn er meerdere plugins voor beschikbaar.
Meta teksten
Lengte van de meta beschrijving
Een metabeschrijving is bedoeld als een korte beschrijving van de inhoud van de webpagina. De zoekmachines gebruiken de beschrijving om de pagina in de zoekresultaten te rangschikken. Een metabeschrijving is niet bedoeld als een soort lokkertje om te klikken. Het moet een beknopte samenvatting te zijn van de inhoud van de pagina. Zoekmachines beperken de lengte van de metabeschrijving tot 160 tekens, daarom is de aanbevolen grootte 50-160 tekens. De lengte is geen vaste waarde, en zelfs de zoekmachines verschillen in hun benadering van de lengte van de metabeschrijving.
Zoektermen in de meta beschrijving
De metabeschrijvings is een stukje tekst dat wordt gebruikt om een webpagina te beschrijven. Dit fragment wordt (soms) door zoekmachines gebruikt om een fragment van een webpagina te maken voor weergave in de lijst resultaten. De metabeschrijving wordt ook gebruikt om gebruikers inzicht te geven in de inhoud van de webpagina en wat deze bevat. De meta description tag is een belangrijk hulpmiddel voor zowel zoekmachines als gebruikers.
Vermijd dubbele meta beschrijvingen
Metabeschrijvingstags zijn niet altijd gemakkelijk te schrijven, niet alleen omdat ze kort zijn en veel informatie moeten bevatten, maar omdat ze ook uniek moeten zijn. Als een site dubbele metatags gebruikt, zal de site er niet alleen dubieus uitzien voor Google, maar ook voor gebruikers, met een negatief gevolg voor hoe goed je site scoort in Google, en dus op het aantal bezoekers.
URL
URL lengte
Hoe lang moeten urls zijn? Google geeft 78-80 tekens van een pagina-URL weer in de zoekresultaten pagina. Door beschrijvende namen voor webpagina's te gebruiken, kun je de inhoud van de website gemakkelijker en correcter laten crawlen door Google, wat uiteindelijk resulteert in een betere ranking. Uit Google-gegevens blijkt verder dat korte URL's twee keer zoveel klikken krijgen als langere. Zelf vraag ik me wel af of er inderdaad een causaal verband bestaat of dat er slechts correlatie bestaat. Immers, de SEO mensen die achter die goed scorende sites zitten hebben vast ook meer dingen goed gedaan hebben dan de lengte van de urls.
URL moet een zoekterm bevatten
Voorzie de URL's van belangrijke zoektermen. Dat maakt het gemakkelijker om te onthouden en gemakkelijker om naar te linken. De URL wordt zichtbaar in de SERP en de zoekopdracht wordt gemarkeerd. Door de zoekopdracht in de URL te gebruiken, worden zowel de URL als de zoekopdracht gemarkeerd in de SERP. Dit maakt het voor de gebruiker gemakkelijker om op het resultaat te klikken en door de website te navigeren.
Bij een On-page SEO strategie is het zaak om het aantal zoektermen per pagina niet te overdrijven. Concentreer je op het gebruik van een klein aantal relevante zoekwoorden (2-3) die nuttig zullen zijn voor je gebruikers.
Gebruik in de URL een streepje tussen de woorden
Zoekmachines raden aan om koppeltekens te gebruiken in plaats van onderstrepingstekens, omdat zoekwoorden die door koppeltekens worden gescheiden, eigenlijk als gescheiden worden "gezien". Dus als een URL bijvoorbeeld de zinsnede "koop_boeken" bevat, dan zullen zoekmachines dit tonen voor de zoekopdracht "koop_boeken", en wie zoekt daar nou op? Een pagina-URL die "boeken-kopen" bevat, zal als relevant worden beschouwd voor de beoogde zoekopdracht, namelijk "boeken kopen".
Het gebruik van hoofdletters
Het gebruik van hoofdletters in URL's is een manier die ooit werd gebruikt om het belang van een bepaalde pagina aan te geven. Net als bij andere, voorheen gangbare, maar dubieuze SEO-praktijken, heeft Google dit idee de rug toegekeerd. Vandaag de dag is het belangrijker dan ooit om je te houden aan de richtlijnen van Google in plaats van verouderde SEO-praktijken. Deze richtlijnen stellen dat je altijd kleine letters moet gebruiken in alle delen van de URL, inclusief het domein, protocol, pad en bestandsnaam.
Afbeeldingen
Naam en alt-attribuut van afbeeldingen
In de begintijd van SEO werden afbeeldingen vaak over het hoofd gezien. Het alt-attribuut werd gezien als een handige plek om trefwoorden voor een pagina in te voegen en er werd niet vaak aan veel meer gedacht. Maar naarmate zoekmachines evolueerden en geavanceerder werden, groeide ook hun begrip van alt-attributen en hoe deze zouden moeten worden gebruikt. Tegenwoordig zijn afbeeldingen een essentieel onderdeel van elke succesvolle SEO-campagne. Het verbeteren van de manier waarop je alt-attributen en afbeeldingsbestandsnamen gebruikt, is een van de gemakkelijkste manieren om SEO op de pagina te verbeteren. Wanneer je een website optimaliseert, is het goed ervoor te zorgen dat afbeeldingen de juiste naam hebben en alt-attributen hebben die relevant zijn voor de bestandsnaam van de afbeelding.
Bij het upload van een afbeelding wordt vaak de naam van de afbeelding niet gewijzigd, waardoor je een nietszeggende naam als ‘IMG_1234.jpg krijgt. Het is beter om deze naam aan te passen naar een duidelijke naam zodat zoekmachines makkelijker te weten komen wat er op de foto staat.
Als je wilt dat een afbeelding goed scoort, moet je een alt-attribuut gebruiken dat de afbeelding goed beschrijft. Het alt-attribuut moet een korte beschrijving zijn van waar de afbeelding over gaat. Zorg er tevens voor, indien mogelijk, dat het alt-attribuut het trefwoord bevat. Het alt-attribuut is een tekst die wordt getoond als de afbeelding om wat voor reden dan ook niet kan worden getoond.
Streepje gebruiken ipv underscores in bestandsnamen
Een goede reden om onderstrepingstekens in bestandsnamen te vermijden, is dat sommige zoekmachines onderstrepingstekens, underscores (_)interpreteren als "lettertekens", terwijl koppeltekens, een streepje (-) worden "gezien" als een spatie. Dit geldt ook voor steepjes en underscores in URLs zoals ik hierboven al verteld heb.
Gebruik dus geen onderstrepingstekens in de namen van afbeeldingsbestanden maar in plaats daarvan koppeltekens. De algoritmen van Google zullen de bestandsnaam eerder matchen met de gebruikte zoekterm.
Gebruik unieke afbeeldingen
Zoekmachines kunnen zoals wellicht bekend zien of een tekst uniek is. Dat geldt ook voor afbeeldingen. Het gebruik van unieke afbeeldingen wordt als een positieve ranking factor beschouwd. Dus bij het plaatsen van een afbeelding op de website moet je eenb afweging maken tussen de kosten van een unieke foto en het nadelige effect van het gebruik van stock afbeeldingen. Ook kun je stock afbeeldingen aanpassen of combineren met andere afbeeldingen zodat ze toch als uniek gezien zullen worden door Google. Soms bestaat er op stock afbeeldingen sites de mogelijkheid te zoeken op datum van toevoegen, of kun je zelfs zien hoe vaak een afbeelding al gebruikt is dus doe ook daar je voordeel mee.
Content
Lengte content
De aanbevolen lengte voor een WordPress-pagina is 500-1000 woorden. Dit varieert afhankelijk van het type pagina, maar de meeste experts zijn het erover eens dat een goed startpunt 500 woorden is. Dit omvat alle inhoud op de pagina, inclusief de titel, de inhoud, de metabeschrijving, het metatrefwoord en de metatags.
Unieke content
Het uniekheidspercentage is een maatstaf voor hoe vaak Google de inhoud van een website is tegengekomen op andere websites. Zoekmachines herkennen de unieke inhoud als origineel en kunnen deze sites een betere positie geven in de zoekresultaten.
Dubbele inhoud
Dubbele inhoud kan een reëel probleem zijn voor SEO. Een van de belangrijkste redenen waarom Google een site negeert of zelfs bestraft, is dubbele inhoud. Wanneer dezelfde tekst (of in ieder geval vergelijkbare tekst) op meerdere pagina's voorkomt, zien de spiders van zoekmachines dit als een probleem, omdat ze niet weten welke van de pagina's ze moeten rangschikken. Als je dezelfde inhoud hebt op je site als een concurrent, loopt je dus mogelijk waardevolle kansen mis in Google.
De "canonical link"
De "canonical link" is een HTML-element dat webmasters gebruiken om problemen met dubbele inhoud te voorkomen. Met het rel = "canonical" -element kun je aangeven welke versie van een webpagina je beschouwt als de voorkeur versie. Als er meerdere versies van de pagina zijn, zullen de zoekmachines de gewenste pagina in de zoekresultaten tonen.
Voorzie content (aan het begin) van de juiste zoektermen
Zoekmachines als Google gebruiken woorden op webpagina's om hun relevantie voor bepaalde zoekopdrachten te bepalen. Daarom is het belangrijk de zoektermen waarop jouw organisatie zich richt te gebruiken in de inhoud van de pagina. Dat klinkt als een open deur maar wordt nog vaak vergeten. Vroeger was zoekwoordgerichte SEO voldoende om goed gevonden te worden, tegenwoordig komt er meer bij kijken om goed gevonden te worden.
Als je van plan bent content te schrijven voor een WordPress site, is je uiteindelijke doel om deze inhoud te optimaliseren voor de zoekopdracht en te ranken in Google, zodat de content de doelgroep bereikt, zonder vindbaarheid, geen lezers. Zoektermen die aan het eind van een pagina geplaatst worden zullen minder bijdragen aan de ranking dan zoektermen die in de eerste 100 woorden gebruikt worden. Bij zoekmachineoptimalisatie (SEO) draait het erom bezoekers naar de website te halen en ze vervolgens lang genoeg te laten blijven om de content te lezen, interessant te vinden en over te gaan tot conversie, bijvoorbeeld contact opnemen.
Zoekterm dichtheid
Zoekterm dichtheid is de verhouding tussen (zoekopdrachten) in de tekst en het totale aantal woorden op de pagina. WordPress-pagina's met een geoptimaliseerde zoekwoorddichtheid scoren hoger bij zoekmachines, tenzij een overload aan zoektermen in een zin de leesbaarheid nadelig beinvloed, dan is het natuurlijk juist weer een nadeel. Aangezien de algoritmen van zoekmachines echter voortdurend veranderen, kan de waarde van de trefwoorddichtheid ook variëren.
(Paragraaf) koppen
Google is altijd op zoek naar manieren om de gebruikerservaring van hun zoekmachine te verbeteren. Met H-tags kun je de leesbaarheid van de inhoud verbeteren en op die manier de gebruikerservaring verbeteren. Het gebruik van H1-H6-tags is bedacht om zoekmachines een structuur te bieden voor de onderwerpen op een webpagina. Elke keer dat de webmaster een nieuwe post maakt moet hij de H-tags invullen waar ze nodig zijn. Als het bericht bijvoorbeeld gaat over de rechten van kinderen en je schrijft het eerste paragraaf over de rechten van kinderen op van de leeftijd 0-4 jaar, dan zul je daarvoor de H2-tag moeten gebruiken.
De H1 wordt gebruikt om de titel van de pagina te definiëren. Op deze WordPress blog pagina gebruik ik de H1-tag en meerdere H2-, en H3-tags
Zoektermen in H1-H6 tags
H1-H6-tags zijn tekstkoppen die worden gebruikt om de inhoud van een pagina op de juiste manier te structureren en om zoekmachines en gebruikers te helpen snel een beeld te krijgen van de de inhoud van de pagina, om die reden zet ik ze, in een blog artikel, ook altijd nog even onder elkaar in een kader, direct onder de intro van het blog artikel. Dat doe ik overigens met het TOC element van Oxygen, dat onlangs werd geintroduceerd.
Dus als je wilt dat bezoekersaantallen door het dak gaan, gebruik dan je zoektermen in de H1-H6-tags van je pagina. Zoekmachines hechten meer waarde aan de zoektermen in de hoofdkop van je pagina, dus maak daar gebruik van.
Totaal aantal zoektermen
Het doel van een website is om geïnteresseerde mensen aan te trekken en hen de informatie te geven die ze nodig hebben om, uiteindelijk een aankoop te doen of zich aan te melden voor een dienst. Om dat te doen, moet een website-eigenaar goed weten welke zoektermen zijn potentiële bezoekers gebruiken om de informatie te vinden die ze nodig hebben. Hoe relevanter die zoekwoorden zijn voor de doelgroep, hoe hoger je scoort op Google, wat meer meer hits voor je website betekent.
Outbound en internal links
Om hoog te scoren in Google moet je o.a linken naar relevante sites. Links van andere sites zijn belangrijk voor zoekmachineoptimalisatie (SEO). Zoekmachines zoals Google gebruiken die links om de populariteit en relevantie van een site en de positie ervan te bepalen.
Interne links zijn links naar een ander pagina's op dezelfde website. Interne links zijn een belangrijk onderdeel van de SEO-inspanningen van een website. Door te linken naar andere pagina's op de website, krijgen de zoekmachines informatie dat de website met elkaar verweven en samenhangend is. Ook hier geldt, overdaad schaadt, het beste is om alleen relevante links te maken.
Laadtijd van een website
Dat de score voor de laadsnelheid belangrijk is realiseer je je pas echt als je lang moet wachten totdat een webpagina (helemaal) geladen is. Voor een pagina met een goede laadsnelheid score is de gemiddelde laadsnelheid van de pagina ongeveer twee seconden. De score voor laadsnelheid van pagina's, geschat door Google, vergelijkt de laadsnelheid van een website met miljoenen andere websites in de database van Google op een schaal van 0 tot 100. Hoe hoger de waarde, des te beter. Als de laadsnelheidsscore van een webpagina ergens tussen de 85 en 100 ligt, wordt dat als uitstekend beschouwd. De beste manier om je bezoekers de frustratie van lang moeten wachten te besparen, is door je pagina te optimaliseren, dit doe je door je afbeeldingen te optimaliseren, de hoeveelheid javascript, CSS op je pagina zoveel mogelijk te verminderen en door je website te comprimeren. Zelf heb ik me jarenlang bezig gehouden met het uitvoeren van optimalisaties maar gelukkig nu een stuk minder, want de builder waar ik nu veel mee werk, Oxygen builder, brengt geen overbodige code met zich mee, die dus ook niet geladen hoeft te worden.
"Trage websites suck” is een uitdrukking die je vaak zult tegenkomen op SEO-forums. En ook Google neemt snelheid mee als ranking factor en bepaalt of je site hoog in de zoekresultaten komt te staan bij gewenste keywords en verhoogt de conversieratio. Want wanneer een bezoeker op je website terechtkomt, kijken ze een seconde of twee naar je pagina en als deze in die tijd niet wordt geladen, gaan ze er van uit dat er problemen zijn, verlaten ze de pagina en komen wellicht ook niet meer terug. Het bouncepercentage neemt hierdoor onnodig toe.
Ook zoekmachine Bing heeft aangegeven dat als een site langzaam laadt, dit ervoor kan zorgen dat mensen een frustrerende ervaring hebben en dat ze de site zullen verlaten voordat ze hebben gevonden wat ze zochten.
Dus als je website traag is, loop je potentiële bezoekers mis. Als je een betere positie wilt, helpt het om een site te hebben die in minder dan 2 seconden wordt geladen, wat bijna twee keer zo snel is als de gemiddelde site. Die 2 seconde gaan in wanneer de browser een verzoek verzendt om een pagina te laden en eindigt wanneer alle inhoud van de pagina is geladen. Webbrowsers laten meestal een kleine "spinner" zien in het tabblad om aan te geven dat de pagina nog steeds wordt geladen.
Social media
Online beoordelingen en recensies, via sociale media als Instagram, facebook, linkedin, zijn een van de meest prominente ranking factoren voor zoekmachines geworden. De verbinding tussen SEO en sociale media is sterker dan ooit. Grote zoekmachines zijn zich ervan bewust dat sociale media een belangrijke plek heeft ingenomen. Het aantal gebruikers op sociale medianetwerken is exponentieel gestegen en de platforms worden met de dag populairder en belangrijker. Voor velen is het onderdeel van het dagelijks leven geworden. Naarmate het gebruik van sociale media groeit, verandert dit de manier waarop we zaken doen. Sociale media worden niet alleen gebruikt om mensen in de sociale kring op de hoogte te houden van ditjes en datjes maar worden ook gebruikt om producten/diensten te (ver)kopen en verkopen, een baan te vinden, contact te leggen met potentiële werkgevers etc. Google en andere zoekmachines houden nauwlettend in de gaten hoe populair een bepaalde WordPress-webpagina is op sociale media en passen de rangschikking dienovereenkomstig aan. “Social media authority” is een maatstaf voor deze populariteit. Tegenwoordig zijn de meeste organisaties actief op minstens één social media kanaal.
Social media buttons zorgen ervoor dat meer mensen de inhoud van je website delen op social media. Uit een onderzoek van Brightedge.com bleek dat het toevoegen van de juiste share-knoppen tot 7x meer delen kan leiden. Met share-knoppen kunnen je bezoekers de pagina met een enkele klik op Facebook en Twitter delen. Social media is vaak de meest effectieve manier voor merken om hun doelgroep te bereiken.
Gebruiksvriendelijkheid
Favicon
Een favicon is een kleine, vierkante afbeelding die in de adresbalk van een browser verschijnt. Het dient als branding voor je website en een handige manier voor bezoekers om je pagina te vinden wanneer ze meerdere tabbladen open hebben staan. Het feit dat ze zo klein zijn, maakt ze perfect voor mobiele apparaten.
Frames
Als je je WordPress site zo SEO-vriendelijk mogelijk wilt houden gebruik dan geen frames. Google heeft moeite om pagina's te indexeren die niet boven in een browservenster worden weergegeven. In plaats daarvan zal Google proberen de pagina te bezoeken waar naar via het frame is gelinkt, en dat wil je natuurlijk niet.
Redirect HTTP naar HTTPS
Sinds Google heeft aangekondigd dat HTTPS een ranking factor zal zijn, hebben veel online bedrijven besloten over te schakelen naar zo’n beveiligde site. Het enkel verhuizen van niet-beveiligde HTTP naar beveiligde HTTPS, is niet genoeg, je moet ook al het verkeer omleiden naar het nieuwe domein. Anders zullen de zoekmachines beide domeinen als totaal verschillende sites zien.
Robots.txt
Het robots.txt-bestand is een tekstbestand met een lijst van pagina’s die zoekmachines moeten crawlen of juist niet. Het robots.txt-bestand bevat informatie over het aantal pagina's van de website en de inhoud van die pagina's. De basis voor de informatie in het robots.txt-bestand is de broncode van de website. De structuur en inhoud van het robots.txt-bestand wordt bepaald door de broncode. Met behulp van robots.txt kun je bijvoorbeeld zoekmachines blokkeren om delen van de site te crawlen, of ze blokkeren voor het indexeren van bepaalde afbeeldingen of CSS-bestanden.
XML sitemap
Een sitemap is een XML-bestand dat alle pagina's van een website weergeeft. Sitemaps helpen zoekmachine-bots websites te indexeren. Zo’n sitemap moet eerst worden ingediend bij Google, dat doe je via Search Console. Sitemaps kunnen worden gegenereerd voor URL's maar ook voor afbeeldingen, video's, nieuws en mobiele inhoud.
Specificeer in de sitemap de locatie, de frequentie van wijzigingen, crawl-instellingen, prioriteit en het type inhoud dat naar de zoekmachine wordt verzonden. Het XML-bestand wordt gegenereerd door de webmaster. Samen met robots.txt informeert een XML-sitemap Google en andere zoekmachines over de pagina's op je website.
Websitebeveiliging
Google heeft aangekondigd dat ze van plan zijn actie te ondernemen tegen websites die worden gehackt en malware aanbieden. Als online bedrijf of website-eigenaar wil je dat bezoekers veilige toegang hebben tot de website. Kunnen bezoekers op jouw site terechtkomen zonder te worden aangevallen door malware? Als het antwoord ja is leidt dit tot verhoogde gebruikers loyaliteit maar eigenlijk is het een basisvoorwaarde. De meest effectieve manier om malware aanvallen te voorkomen, is door ze te detecteren en te blokkeren. Website bescherming is geen eenmalige actie, maar een continu proces. Ik zet regelmatig de WordPress plugin Admin Tools in waarmee ik talloze beveiligingsinstellingen kan doen.
W3C HTML validity test
Wanneer je HTML-code wijzigt, is het altijd een goed idee om te controleren of deze nog geldig is. Als dit het geval is, kunt u er zeker van zijn dat de website nog steeds correct wordt weergegeven in de browser. Dit zal bijdragen aan een hogere ranking in Google. De W3C HTML validiteitstest toetst de HTML-structuur van je website aan de norm. Als de W3C HTML validiteitstest niet doorstaan wordt is er werk aan de winkel; het probleem moet onderzocht, en indien mogelijk opgelost worden.
Benieuwd hoe jouw site ervoor staat op alle hierboven genoemde onderdelen?
Met behulp van mijn (Optimum) abonnement op SE Ranking maak ik een analyse van hoe jouw site ervoor staat, op een groot aantal in deze post genoemde factoren! Vervolgens zal ik dat rapport aan je voorleggen en toelichten.
Hiervoor breng ik eenmalig €79,- in rekening. Eventuele knelpunten oplossen valt er dus niet onder, wel kan ik hiervoor desgewenst een offerte maken. Ook het maken van een aanvalsplan om de vindbaarheid te verbeteren voor bepaalde zoektermen behoort tot de mogelijkheden.