Google Ads adverteren

Door te adverteren in Google wil je nieuwe bezoekers, leads (contacten) en klanten binnenhalen. Van essentieel belang voor een Google Ads campagne is een goede opzet ervan, zodat jouw doelgroep bereikt wordt. Webdegelijk zorgt voor een uitgekiende campagne setup, maar levert ook daarna optimalisaties en uitbreidingen.

Waarom Google Ads

Met Google Ads kunt je advertenties vertonen boven of naast de zoekresultaten in Google. Simpel gezegd komt het hier op neer: Als iemand zoekt op één van de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden komt er een advertentie tevoorschijn van jou organisatie. Daarnaast verschijnen er advertenties op sites als telegraaf.nl en nu.nl die bezocht worden door mensen die geïnteresseerd zijn in jou product of dienst (of openstaande vacature).
Paul heeft voor ons o.a. Google Ads verbeterd en doet het onderhoud hiervan nu. Betaalbaar en tevreden!
Gekkepoppen
Thomas Knoef
Alle recensies

Meer  bezoekers

Meer website bezoekers die echt op zoek zijn naar je diensten/producten.

Direct resultaat

Direct nadat het account is opgezet en ingericht bereik je (een deel van) de doelgroep al, geen wachttijd zoals met SEO.

Flexibel

Het dagbudget maar ook de doelen kunnen elk moment worden bijgesteld.

Leads en directe verkopen

Krijg interessante leads, of in het geval van een webshop: Laat het aantal verkopen stijgen.

Google Ads pakketten

Je wilt snel gevonden worden in Google en daarna eerst resultaten zien in plaats van geconfronteert worden met een hoge rekening voor het opzetten van het account. Bij Webdegelijk betaal je daarom per maand.
Het ontwikkelen van een Google Ads campagne is altijd maatwerk, afgestemd op jouw onderneming en jouw specifieke website. Maar om je toch een idee te geven heb ik 3 pakketten samengesteld.
Voor MKB / Corporate

Pakket 3

160
Alles van Pakket 2, maar dan elke maand 4 uur i.p.v. 2 uur.
Voor MKB

Pakket 2

160

Ook zoektermenmatrix

Ook banners (afbeeldingen met tekst)

Ook conversies instellen

Elke maand 2 uur optimalisatie / uitbreiding / rapportage

Bewerkelijker campagnes mogelijk, zoals bijvoorbeeld Google Shopping, remarketing en youtube.

Kosten setup, die al bij de maandprijs zijn inbegrepen: € 976,-

Voor ZZP / MKB

Pakket 1

37
Zoektermen Tekts ads Na eerste 2 maand geen optimalisatie / uitbreiding / rapportage meer, tenzij anders afgesproken. Kosten setup, die al bij de maandprijs zijn inbegrepen: € 450,-

Pakket 1

37
/maand
1 jaar lang
Zoektermen
Tekts ads
Na eerste 2 maand geen optimalisatie / uitbreiding / rapportage meer, tenzij anders afgesproken.
Kosten voor setup zitten al bij de maandprijs in.

Pakket 2

160
/maand
1 jaar lang
Ook zoektermenmatrix
Ook banners (afbeeldingen met tekst)
Ook conversies instellen
Bewerkelijker campagnes mogelijk, zoals bijvoorbeeld Google Shopping, remarketing en youtube.
Kosten voor elke maand 2 uur optimalisatie / uitbreiding / rapportage zit al bij de maandprijs in.
Kosten voor setup zitten al bij de maandprijs in.

Pakket 3

250
/maand
1 jaar lang
Alles van Pakket 2, maar dan elke maand 4 uur voor optimalisatie / uitbreiding / rapportage i.p.v. de 2 uur in Pakket 2.
Setupkosten zijn inbegrepen in de maandprijs zijn inbegrepen en hoeven dus niet apart betaald te worden. Omdat ik de mogelijkheid bied tussentijd te stoppen zijn de hoogten ervan wel van belang (voor het maken van een tussentijdse afrekening). Pakket 1: Setup in de eerste 2 maand € 450,-. Pakket 2: Setup periode duurt 4 maand, die kost € 976,- en pas daarna gaat de maandelijkse optimalisatie / uitbreiding / rapportage van 2 uur per maand in, vandaar de gemiddelde kosten van € 160,- per maand. Pakket 3: Setup periode duurt 5 maand, die kost € 1348,- en daarna gaat de maandelijkse optimalisatie / uitbreiding / rapportage van 4 uur per maand in, vandaar de gemiddelde kosten van € 250,- per maand.  
Een kleine of middelgrootte campagne heeft doorgaans een dagbudget van ca. € 5,-. Het dagbudget betaal je rechtstreeks aan Google. Dagbudget voor een pakket 2 account is ca. €15,-.
Stel dat je stopt met de dienstverlening of de producten waarvoor het Google Ads account is opgezet. Dan zou het vervelend zijn dat je aan een jaarcontract vastzit. Daarom mag je al bij Webdegelijk ook eerder stoppen. Omdat het meeste werk plaatsvindt in die eerste 4 maanden moet er wel een herberekening plaatsvinden. Als je bijvoorbeeld na 6 maand stopt (of pauzeert) zijn de werkelijkse kosten van die zes maand: Setup kosten van de eerste vier maand (= € 976,-) plus 2 maand (= €118,-) optimalisatie/uitbreiding/rapportage = € 1094,-. Er is al 6 x € 160,-= €960,- gefactureerd. Het nog te factureren bedrag in dit voorbeeld is dan dus € 134,-.
"Paul is een professional, goed bereikbaar, denkt mee, oplossingsgericht en creatief! Het is fijn om samen na te denken over het professionaliseren van de site, dit leidt vaak tot een mooi resultaat!"
Haprotech
Daan Van Leeuwen
Alle recensies

Voordelen goed Google Ads account

Eigenlijk een open deur maar ik maak 'm toch maar: Het voordeel van een doordacht Google Ads account is dat je tegen lagere kosten meer kliks kunt realiseren. Ook zal de kans groter zijn dat de mensen die geklikt hebben direct of in een later stadium klant worden.
We hebben veel gebrainstormd, vaak met een goeie kop koffie erbij. Ik kan Paul aanraden omdat hij goed luistert en zijn ideën over marketing zijn helder en zeer doelgericht.
iTastic
Julian Rietman
Alle recensies

Beter passende zoektermen

Specifieke zoektermen hebben minder concurrentie en zijn dus minder duur. ‘Octrooi Nederland’ is bijvoorbeeld aanzienlijk goedkoper dan de zoekterm ‘Octrooi’.

Beter passende advertenties

Als de advertentie goed past bij de zoekterm waarbij deze moet verschijnen betaal je per klik aanzienlijk minder.

Beter passende landingpage

Direct nadat het account is opgezet en ingericht bereik je (een deel van) de doelgroep al, geen wachttijd zoals met SEO.

Juiste instellingen

Een campagne kan bijvoorbeeld zo ingesteld worden dat de advertenties alleen getoond worden aan mensen die gaan verhuizen en zich in een bepaald geografisch gebied bevinden.

Second opinion Google Ads account

Heb je het idee dat je bestaande Google Ads campagne beter kan? De kans is groot dat het rendement (sterk) verbeterd kan worden. Ook als je denkt dat je campagne prima is kan het toch verstandig zijn om deze aan een second opinion te onderwerpen.
Website (url)
Veld is verplicht!
Veld is verplicht!
Naam/Bedrijfsnaam
Veld is verplicht!
Veld is verplicht!
Telefoonnummer
Invalid phonenumber!
Invalid phonenumber!

Denk je "Maar iemand anders kan toch niet zonder toegang tot het Google Ads account mijn campagnes bekijken?" Jawel, dat kan voor een groot deel wel degelijk, namelijk via een tool als deze https://online.seranking.com/research.competitor.html/start waarvoor ik een login heb, maar je kunt ook zonder login best veel gegevens bekijken.
Deze kostenloze review is (vooral bij erg grote accounts) zeker geen volledige analyse.

Bezoekerslijsten

Unieke service: Kom te weten wèlke bedrijven geklikt hebben

In analytics kun je niet zien welke bedrijven je site bezocht hebben, analytics laat alleen een lijst telecomaanbieders en hostingproviders zien. Die zijn lang niet altijd te herleiden naar bedrijfsnamen, dus daar heb je weinig aan. Regelmatig krijg je van Linkedin mails met als onderwerp "You appeared in 20 searches this week". In die mail staan de logo's van alle bedrijven die naar jou profiel gekeken hebben. Dat is eigenlijk wat je ook wilt voor je website.
Ik gebruik gerenommeerde software waarmee ik wèl kan zien welke bedrijven je website bezocht hebben.

"Als de bezoeker geïnteresseerd is neemt ie toch wel gewoon contact op met ons bedrijf?!"

Nee, uit onderzoek blijkt dat dat helaas vaak niet het geval is. Gemiddeld is meer dan een derde deel van de bezoekers een potentiële klant, toch besluit gemiddeld slechts 5% ook daadwerkelijk zelf contact op te nemen, daarvoor zijn tenminste 7 redenen te onderscheiden.

Pagina straalt niet het vertrouwen uit dat men verwacht.
1.

7 redenen waarom de meeste mensen geen contact opnemen

De prijsstelling van product/dienst sluit niet aan.
2.
Er ontbreekt bepaalde, voor de bezoeker zeer relevante productinformatie.
3.
De prijsstelling van product/dienst sluit niet aan.
4.
Is de vraag om zelf actie te ondernemen duidelijk? Staat er wel een call-to-action op de site?
5.
Laadtijd van de website is aan de lage kant.
6.
Het site bezoek vindt plaats buiten kantoortijden, dus de mogelijkheid telefonisch contact te hebben was er niet.
7.

(Semi) Veelgestelde vragen over Bezoekerslijsten

Ja, want ook zonder te adverteren via Google Ads zal je website bezoekers ontvangen, bijvoorbeeld omdat je bedrijf adverteert in de krant, profiteert van mond tot mond reclame, je deelneemt aan netwerkbijeenkomsten.
Geen probleem daar kan ik op filteren en je bijvoorbeeld alleen de lijst sturen van bedrijven die via Twitter op je website terecht kwamen. Kies je ervoor wekelijks meer dan 1 rapport te ontvangen dan betaal je voor die extra rapporten geen € 9,- maar € 7,-. per stuk.
Dat kan, ik kan filteren op aantal medewerkers en omzet, dus de lijst die je ontvangt bevat bijvoorbeeld alleen bedrijven met 10-50 medewerkers. Ik adviseer je echter het zo breed mogelijk te houden, het beste kun je zelf bedrijven van de lijst verwijderen in plaats van dat je mij dat laat doen d.m.v automatisch filteren. Filteren op omzet van de leads kan op deze bedragen: Omzet vanaf € 1.000,- € 100.000,-, € 1.000.000,-, € 5.000.000,-, € 20.000.000 en € 50.000.000. Filteren op aantal medewerkers van de leads: 10, 50, 100, 200, 500, 1000 en 1000 werknemers.
Niks inderdaad. Ik zou m’n budget dan aan andere dingen gaan besteden.
Ja, met Zapier als brug kun je je bezoekers in je CRM terecht laten komen, dat kan met zo’n beetje alle CRMs, zoals bijvoorbeeld Microsoft Dynamics, SugarCRM en Salesforce, zie https://zapier.com/apps/crm-connector/integrations voor de volledige lijst. Prijs op aanvraag.
Ik kan je een lijst sturen van bedrijven die bijvoorbeeld de pagina ../productX of de pagina ../dienstX hebben bekeken en jou daarvan een apart rapport sturen.
Dan wil je de lijsten misschien gaan gebruiken om te weten te komen welke bedrijven je site weten te vinden zodat je eventueel de website, advertentiecampagnes etc daarop beter kunt afstemmen. Ook kun je bedenken of de bezoekende organisaties eigenlijk wel tot de doelgroep behoren.
Persoonlijke mailadressen zoals bijvoorbeeld 'voorletter.achternaam@bedrijfsnaam.nl' of 'voornaam@bedrijfsnaam.nl' kan ik je apart aanleveren. De adressen staan dus helaas niet in de csv export die ik voor je maak (en waar ik dan weer een excel van maak zodat jij er wat aan hebt). Dat komt doordat ik ze handmatig 'zichtbaar' moet maken, dat kan met niet meer dan 5 tot 25 (afhankelijk van aantal geïnteresseerden) adressen per week. Kun je ook best zonder die persoonlijke adressen? Ja en nee. Ja want, vooral, bij grote bedrijven weet je nog steeds niet of de mensen achter de adressen die ik kan aanleveren gaan over het regelen van de dienstverlening/product dat jij aanbiedt, meestal niet zelfs. Nee want mails die aankomen op info@bedrijfsnaam.nl worden doorgaans minder goed gelezen/serieus genomen dan mail die aankomen op een persoonlijk mailadres. Je zou ervoor kunnen kiezen mailadressen te ontvangen van enkel de kleinere bedrijven en dus niet van de grotere bedrijven. Kosten: facturatie o.b.v nacalculatie. Kan ik er ook zelf naar opzoek gaan? Ja, persoonlijke adressen staan soms ook wel op de website, ook via Linkedin kun je zoeken naar persoonlijk adressen, als je tenminste een Premium linkedin account hebt..
Soms kan het gebeuren dat je in het rapport een url ziet die helemaal niet behoort tot de website. Bijvoorbeeld ../productx terwijl je dat product dus helemaal niet op je website hebt staan. Het zijn urls van andere website die ik track en door een fout in het filteren zijn die er niet uit gehaald.
Jawel, ook die mensen kunnen worden herkend als medewerkers van een bepaald bedrijf, en dat bedrijf verschijnt dan in de lijst.
Je ontvangt elke week een rapport. Vaker een rapport ontvangen is bespreekbaar.Het tijdstip waarop je het rapport ontvangt kies je zelf. Rondom dat tijdstip stuur ik je het rapport (mocht ik die dag vrij zijn dan stuur ik je het de dag ervoor of erna).
Een rapport kost € 9,-. De kosten per maand zijn dus € 36,- excl. BTW. Op het wekelijkse rapport staan tot 50 bedrijven die de website bezochten, ook wordt er soms vermeld welke pagina's ze bekeken. Let op: Van je huidige websitebouwer (of van mij) ontvang je eenmalig een factuur voor deze 3 zaken: Het aanpassen van je privacyverklaring, het toevoegen/aanpassen van een cookiemelding plugin of bijwerken ervan, en het toevoegen van tracking code in de 'body' van je site.
Het kan gebeuren dat als je (opnieuw) rapporten wilt gaan ontvangen (na een pauze) er niet direct een plek vrij is. Vraag me via mail of telefoon of er op dit moment mogelijkheden zijn. Je kunt elk moment opzeggen, bovendien betaal je dan niet de hele maand nog door. Ook kun je tijdelijk stopzetten.
Krijg je veel website bezoekers dan kan ik je, als je dat wilt, meer leads laten zien, als ik daarvoor op dat moment ruimte heb in mijn pakket tenminste. De kosten voor elke 50 extra leads zijn € 6,-.

Laat me je plannen weten en ontvang vrijblijvend advies

Heb je vragen over wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact op en wie weet kom je er achter "welke kant het op moet"
© 2004 – 2022 Webdegelijk
Privacyverklaring
Website ontwerp & realisatie: Webdegelijk
arrow-up