Adverteren met Google Ads

Door te adverteren in Google wil je nieuwe bezoekers, leads (contacten) en klanten binnenhalen. Van essentieel belang voor een Google Ads campagne is een goede opzet ervan. Webdegelijk zorgt voor een uitgekiende campagne setup, maar levert ook daarna optimalisaties en uitbreidingen.
bereik je doelgroep

Waarom Google Ads

Met Google Ads kunt je advertenties vertonen boven of naast de zoekresultaten in Google. Simpel gezegd komt het hier op neer: Als iemand zoekt op één van de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden komt er een advertentie tevoorschijn van jou organisatie. Daarnaast verschijnen er advertenties op sites als telegraaf.nl en nu.nl die bezocht worden door mensen die geïnteresseerd zijn in jou product of dienst (of openstaande vacature).

Meer bezoekers

Meer website bezoekers die echt op zoek zijn naar je diensten/producten

Betalen per klik

Je betaalt alleen wanneer er op een advertentie geklikt is.

Flexibel

Het dagbudget maar ook de doelen kunnen elk moment worden bijgesteld

Leads / directe verkopen

Krijg interessante leads, of in het geval van een webshop: Laat het aantal verkopen stijgen.

Direct resultaat

Direct nadat het account is opgezet en ingericht bereik je (een deel van) de doelgroep al, geen wachttijd zoals met SEO.

integrale aanpak

Waarom Webdegelijk

Google Ads optimalisatie

Om ervoor te zorgen dat de campagne rendabel zal zijn bepaal je na verloop van tijd samen met Webdegelijk hoeveel een conversie maximaal mag kosten. Vervolgens worden doelstellingen geformuleerd, bijvoorbeeld het aantal keer dat er gebeld wordt of een product besteld wordt. Optimalisatie van zoektermen, biedingen en advertentieteksten is nodig om blijvend je doelstellingen te realiseren. Uiteraard wordt er ook gebruik gemaakt van de data in je bestaande Google Ads account, als dat er is.

Landingpages?

Is je webbouwer even niet beschikbaar om een geschikte landingpage op te leveren? Schakel mij dan in, ik heb ervaring met meerdere CMS systemen (en bijbehorende page builders).
Een landingspagina is een pagina waar een bezoeker terecht komt nadat hij of zij een advertentie heeft aangeklikt. De homepage als landingspagina gebruiken is meestal geen verstandige keuze. Beter is de landingspagina volledig af te stemmen op één of meerdere zoekwoorden. De kans dat de bezoeker gaat bestellen of contact gaat opnemen is dan veel groter en ook zijn de kosten per klik dan lager.

Zelf eigenaar

Het Google Ads account is jouw eigendom, dus altijd zelf inzicht in resultaten én kosten en niet afhankelijk van Webdegelijk

Continue optimalisatie

Ook na oplevering ben ik beschikbaar om desgewenst het account continue te optimaliseren zodat het rendement ervan optimaal is.

Ervaring

Ervaring met kleine en grote Google Ads accounts, sinds '11 (en met websites sinds '04).

"Korte lijnen"

1 aanspreekpunt, altijd direct contact met de persoon die thuis is in de materie en af weet van de voortgang van het project, ipv met de account manager.

Elk moment kunnen stoppen

Elk moment kun je het account stopzetten, om eventueel later weer te activeren. Daardoor heb je geen onderhouds- en klikkosten.

Heldere communicatie

Duidelijke en begrijpelijke communicatie tussen jou en mij.

Adviezen website

Met de info uit de Google Ads campagne adviseer ik je desgewenst over het optimaliseren van je website.

(Relatief) lage kosten

Goedkoop is € 59,- niet, maar aangezien ik geen fancy kantoor en account managers heb hoef je alleen te betalen voor het werk dat gedaan wordt.

Maandelijkse bedragen

Google Ads paketten

Je wilt snel gevonden worden in Google en daarna eerst resultaten zien in plaats van geconfronteert worden met een hoge rekening voor het opzetten van het account. Bij Webdegelijk betaal je daarom per maand.
Het ontwikkelen van een Google Ads campagne is altijd maatwerk, afgestemd op jouw onderneming en jouw specifieke website. Maar om je toch een idee te geven heb ik 2 pakketten samengesteld.

Onderhoud is in pakket 1 optioneel maar wel aan te raden. Per kwartaal een vinger aan de pols houden en de nodige wijzigingen doorvoeren kan al voldoende zijn. Wanneer de campagnes en budgetten groter zijn (vanaf Pakket 2) dan is het van groot belang om de campagne regelmatig te analyseren en bij te sturen, minimaal iedere maand maar soms zelfs wekelijks. Ook zul je regelmatig benieuwd zijn hoe het account presteert, en hoewel je zelf volledige toegang hebt tot het account zul je ook behoefte hebben aan rapportage.
Pakket 1
Voor ZZP / MKB
Zoektermen

Tekts ads

Na eerste 2 maand geen optimalisatie / uitbreiding / rapportage meer, tenzij anders afgesproken.

Kosten setup, die al bij de maandprijs zijn inbegrepen: € 450,- 
monthly $399 37 Per maand, 1 jaar lang
Pakket 2
Voor MKB
Ook zoektermenmatrix

Ook banners (afbeeldingen met tekst)

Ook conversies instellen

Elke maand 2 uur optimalisatie / uitbreiding / rapportage

Bewerkelijker campagnes mogelijk, zoals bijvoorbeeld Google Shopping, remarketing en youtube.


Kosten setup, die al bij de maandprijs zijn inbegrepen: € 750,-
monthly $399 160 Per maand, 1 jaar lang
Pakket 3
Voor MKB / Corporate





Alles van Pakket 2, maar dan elke maand 4 uur i.p.v. 2 uur.




monthly $399 250 Per maand, 1 jaar lang

Dagbudget (stuurt Google een factuur voor)

Een kleine of middelgrootte campagne heeft doorgaans een dagbudget van ca. € 5,-. Het dagbudget betaal je rechtstreeks aan Google.
Dagbudget voor een pakket 2 account is ca. €15,-.

Binnen 1 jaar stoppen/pauzeren

Stel dat je stopt met de dienstverlening of de producten waarvoor het Google Ads account is opgezet. Dan zou het vervelend zijn dat je aan een jaarcontract vastzit.
Daarom mag je al bij Webdegelijk ook eerder stoppen. Omdat het meeste werk plaatsvindt in die eerste 2 maanden moet er wel een herberekening plaatsvinden.
Als je bijvoorbeeld na 4 maand stopt (of pauzeert) zijn de werkelijkse kosten van die vier maand: Setup kosten (gemaakt in de eerste twee maand) plus 2 maand support = € 868,-. Er is dan al 4 x € 160,- (= €640,-) gefactureerd. Dus het nog te factureren bedrag is in dit voorbeeld € 228,-.
Mijn uurtarief is €59,-.
meer rendement

Voordelen goed Google Ads account

Eigenlijk een open deur maar ik maak 'm toch maar: Het voordeel van een doordacht Google Ads account is dat je tegen lagere kosten meer kliks kunt realiseren. Ook zal de kans groter zijn dat de mensen die geklikt hebben direct of in een later stadium klant worden.

Hoge 'Quality score'

Het aantal kliks is hoger wanneer de advertentie beter past bij de zoekterm. (vanwege een hoge Quality Score)

Hoge 'Quality score'

Het aantal kliks is hoger wanneer de advertentie beter past bij de zoekterm. (vanwege een hoge Quality Score)

Beter passende zoektermen

Specifieke zoektermen hebben minder concurrentie en zijn dus minder duur. ‘Octrooi Nederland’ is bijvoorbeeld aanzienlijk goedkoper dan de zoekterm ‘Octrooi’.

Beter passende landingpage

Door de landingpage goed te laten aansluiten op de advertentie zullen de kosten per klik lager zijn (vanwege een hoge Quality Score)

Beter passende advertenties

Als de advertentie goed past bij de zoekterm waarbij deze moet verschijnen betaal je per klik aanzienlijk minder. Dit kan bereikt worden met een slimme campagne indeling.

Juiste instellingen

Een campagne kan bijvoorbeeld zo ingesteld worden dat de advertenties alleen getoond worden aan mensen die gaan verhuizen en zich in een bepaald geografisch gebied bevinden.

Second opinion Google Ads account

Heb je het idee dat je bestaande Google Ads campagne beter kan? De kans is groot dat het rendement (sterk) verbeterd kan worden. Ook als je denkt dat je campagne prima is kan het toch verstandig zijn om deze aan een second opinion te onderwerpen.
Denk je "Maar iemand anders kan toch niet zonder toegang tot het Google Ads account mijn campagnes bekijken?" Ja wel hoor dat kan wel, zie bijvoorbeeld https://seranking.com/blog/4-hacks-ppc-specialists-use-seo-tools als je wilt weten hoe dat zit.
De review is bedoeld om kennis te maken, het is (vooral bij erg grote accounts) dus zeker geen volledige analyse.
Om welke wesite (url) gaat het?
Naam
Telefoon

meer rendement

Unieke service: Kom te weten wèlke bedrijven geklikt hebben

In analytics kun je niet zien welke bedrijven je site bezocht hebben, analytics laat alleen een lijst telecomaanbieders en hostingproviders zien. Die zijn lang niet altijd te herleiden naar bedrijfsnamen, dus daar heb je weinig aan. Regelmatig krijg je van Linkedin mails met als onderwerp "You appeared in 20 searches this week". In die mail staan de logo's van alle bedrijven die naar jou profiel gekeken hebben. Dat is eigenlijk wat je ook wilt voor je website.
Ik gebruik gerenommeerde software waarmee ik wèl kan zien welke bedrijven je website bezocht hebben.

"Als de bezoeker geïnteresseerd is neemt ie toch wel gewoon contact op met ons bedrijf?!"

Nee, uit onderzoek blijkt dat dat helaas vaak niet het geval is. Gemiddeld is meer dan een derde deel van de bezoekers een potentiële klant, toch besluit gemiddeld slechts 5% ook daadwerkelijk zelf contact op te nemen.
Waarom niet meer bedrijven contact opnemen kan bijvoorbeeld liggen aan:

Helaas, alleen voor B2B

Richt je je op bedrijven dan zul je benieuwd zijn wie nou eigenlijk die bedrijven waren die geklikt hebben op een advertentie. Ik kan je wekelijks een lijst sturen met (bijna) alle bedrijfsnamen die je website bezochten, zelfs met vermelding van de pagina's die ze bezochten. Op die lijst staat bij sommige organisaties ook vermeld wat de jaaromzet is en wat het aantal medewerkers is. Met die lijst kun je o.a bepalen of de doelgroep de site weet te vinden. Als je wilt kun je ze zelfs gaan benaderen bijvoorbeeld via mail of telefoon. Dat mag omdat de lijst die ik je stuur alleen bedrijfsgegevens bevat, geen persoonsgegevens. Het valt dus niet onder de AVG privacy wetgeving. Wel moet er in de privacyverklaring worden opgenomen dat er tracking cookies worden gebruikt. De lijst die ik je stuur laat zien hoeveel pagina’s men bezocht. Maar ook hoeveel tijd de bezoeker per pagina besteedde, daarmee krijg je een indicatie van de interesse van de bezoeker en kun je daarop inspelen.
1
Pagina straalt niet het vertrouwen uit dat men verwacht
2
De prijsstelling van product/dienst sluit niet aan
3
Er ontbreekt bepaalde, voor bepaalde bezoekers, relevante productinformatie
4
De prijsstelling van product/dienst sluit niet aan
5
Is de vraag om zelf actie te ondernemen duidelijk? Staat er wel een call-to-action op de site?
6
Laadtijd van de website is aan de lage kant.
7

Het site bezoek vindt plaats buiten kantoortijden, dus de mogelijkheid telefonisch contact te hebben was er niet.

Veelgestelde vragen over tracking

FAQ's

Kan ik ook deelnemen als ik geen gebruik maak van Google Ads?

Ja, want ook zonder te adverteren via Google Ads zal je website bezoekers ontvangen, bijvoorbeeld omdat je bedrijf adverteert in de krant, profiteert van mond tot mond reclame, je deelneemt aan netwerkbijeenkomsten.

Ik wil weten via welke kanalen de bezoekende bedrijven terecht kwam op mijn site

Geen probleem daar kan ik op filteren en je bijvoorbeeld alleen de lijst sturen van bedrijven die via Twitter op je website terecht kwamen. Kies je ervoor wekelijks meer dan 1 rapport te ontvangen dan betaal je voor die extra rapporten geen € 9,- maar € 7,-. per stuk.

Ik richt me op bedrijven groter dan 10 medewerkers en boven 5 ton omzet, dus eigenlijk wil ik alleen die bedrijven zien op de lijst

Dat kan, ik kan filteren op aantal medewerkers en omzet, dus de lijst die je ontvangt bevat bijvoorbeeld alleen bedrijven met 10-50 medewerkers. Ik adviseer je echter het zo breed mogelijk te houden, het beste kun je zelf bedrijven van de lijst verwijderen in plaats van dat je mij dat laat doen d.m.v automatisch filteren.

Filteren op omzet van de leads kan op deze bedragen: Omzet vanaf € 1.000,- € 100.000,-, € 1.000.000,-, € 5.000.000,-, € 20.000.000 en € 50.000.000

Filteren op aantal medewerkers van de leads: 10, 50, 100, 200, 500, 1000 en 1000 werknemers.

Ik heb weinig bezoekers, wat moet ik dan met tracking?

Niks inderdaad. Ik zou m’n budget dan aan andere dingen gaan besteden.

Ik wil de bezoekers rechtstreeks in mijn CMR terecht laten komen, kan dat?

Ja, met Zapier als brug kun je je bezoekers in je CRM terecht laten komen, dat kan met zo’n beetje alle CRMs, zoals bijvoorbeeld Microsoft Dynamics, SugarCRM en Salesforce, zie https://zapier.com/apps/crm-connector/integrations voor de volledige lijst. Prijs op aanvraag.

Ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de bedrijven die een bepaalde pagina op mijn website bezoeken

Ik kan je een lijst sturen van bedrijven die bijvoorbeeld de pagina ../productX of de pagina ../dienstX hebben bekeken en jou daarvan een apart rapport sturen.

Ik wil de bedrijven niet actief gaan benaderen, wat kan ik nog meer doen met de lijst?

Dan wil je de lijsten misschien gaan gebruiken om te weten te komen welke bedrijven je site weten te vinden zodat je eventueel de website, advertentiecampagnes etc daarop beter kunt afstemmen.

Ook kun je bedenken of de bezoekende organisaties eigenlijk wel tot de doelgroep behoren.

Ik wil persoonlijke mailadressen van alle bedrijven

Persoonlijke mailadressen zoals bijvoorbeeld 'voorletter.achternaam@bedrijfsnaam.nl' of 'voornaam@bedrijfsnaam.nl' kan ik je apart aanleveren. De adressen staan dus helaas niet in de csv export die ik voor je maak (en waar ik dan weer een excel van maak zodat jij er wat aan hebt). Dat komt doordat ik ze handmatig 'zichtbaar' moet maken, dat kan met niet meer dan 5 tot 25 (afhankelijk van aantal geïnteresseerden) adressen per week.

Kun je ook best zonder die persoonlijke adressen?
Ja en nee. Ja want, vooral, bij grote bedrijven weet je nog steeds niet of de mensen achter de adressen die ik kan aanleveren gaan over het regelen van de dienstverlening/product dat jij aanbiedt, meestal niet zelfs. Nee want mails die aankomen op info@bedrijfsnaam.nl worden doorgaans minder goed gelezen/serieus genomen dan mail die aankomen op een persoonlijk mailadres. Je zou ervoor kunnen kiezen mailadressen te ontvangen van enkel de kleinere bedrijven en dus niet van de grotere bedrijven. Kosten: facturatie o.b.v nacalculatie.

Kan ik er ook zelf naar opzoek gaan?
Ja, persoonlijke adressen staan soms ook wel op de website, ook via Linkedin kun je zoeken naar persoonlijk adressen, als je tenminste een Premium linkedin account hebt..

Ik zie soms urls in mijn rapporten die niet op mijn website te vinden zijn

Soms kan het gebeuren dat je in het rapport een url ziet die helemaal niet behoort tot de website. Bijvoorbeeld ../productx terwijl je dat product dus helemaal niet op je website hebt staan. Het zijn urls van andere website die ik track en door een fout in het filteren zijn die er niet uit gehaald.

Wanneer

Je ontvangt elke week een rapport. Vaker een rapport ontvangen is bespreekbaar.Het tijdstip waarop je het rapport ontvangt kies je zelf. Rondom dat tijdstip stuur ik je het rapport (mocht ik die dag vrij zijn dan stuur ik je het de dag ervoor of erna).

Kosten

Een rapport kost € 9,-. De kosten per maand zijn dus € 36,- excl. BTW. Op het wekelijkse rapport staan 50 bedrijven die de website bezochten, ook wordt er soms vermeld welke pagina's ze bekeken.
Let op: Van je websitebouwer ontvang je eenmalig een factuur voor deze 3 zaken: Het aanpassen van je privacyverklaring, het toevoegen/aanpassen van een cookiemelding plugin en het toevoegen van tracking code in de 'body' van je site.

Starten / pauzeren

Het kan gebeuren dat als je (opnieuw) rapporten wilt gaan ontvangen (na een pauze) er niet direct een plek vrij is. Vraag me via mail of telefoon of er op dit moment mogelijkheden zijn.Je kun elk moment opzeggen, bovendien betaal je dan niet de hele maand nog door. Ook kun je tijdelijk stopzetten.

Meer dan 50 leads?

Krijg je veel website bezoekers dan kan ik je, als je dat wilt, meer leads laten zien, als ik daarvoor op dat moment ruimte heb in mijn pakket tenminste..
De kosten voor elke 50 extra leads zijn € 6,-.
© 2004-2019 Webdegelijk
checkmap-markerarrow-rightkeyexternal-linkphonecertificatecomments-ositemapeurgraduation-cappaper-planecart-plususer-secretuser-plususer-timesstop-circle-oflagselecthourglasssyncfunnel