Kosten website berekenen

Ik bouw al een kleine website met jouw huisstijl website vanaf een maandbedrag van € 90,- tot € 800,- voor een omvangrijke website met veel functionaliteit, zoekmachine optimalisatie en Google Ads campagne, ook verschillende content per beeldscherm is mogelijk, dat gaat een stap verder dan 'responsive site'.

Let op, het gaat hier om een afbetaling in 12 maanden. In tegenstelling tot veel andere webbouwers wordt de nieuwe site wel daadwerkelijk jouw eigendom want de site is na de overeengekomen periode volledig afbetaald.

 

Zelf berekenen

Details/toelichting website kosten tool

Bij Webdegelijk kies je zelf welke elementen je nodig hebt voor je website. Om tot een prijsberekening te komen selecteer je de onderdelen waaruit de website moet bestaan. Daarnaast zijn er een aantal aanvullende diensten die je kunt selecteren zoals een  webmastertraining, een Google Ads pakket en het laten schrijven van SEO teksten.
Weet je niet goed welke keuzes je voor jou website moet maken, bel me dan op 0633878337 zodat we er samen doorheen kunnen lopen.
 

Snel online?

Dat kan bij Webdegelijk! Laat eerst een site bouwen met bijvoorbeeld slechts 8 balken. Elke volgende maand ontwikkelen we dan een aantal van de overige balken en voegen we de functionaliteit toe die in deze tool aan bod komt. Dat zijn o.a: Sticky menu, blog, nieuws, formulieren, SEO teksten, chatbot, breadcrumbs, google ads campagne, meertaligheid etc.

Na 12 maanden 100% afbetaald!

Achter het totaalbedrag staat telkens "/maand, 1jr" dus het gaat hier in feite om een afbetaling. in 12 maanden. In tegenstelling tot veel andere webbouwers wordt bij Webdegelijk de nieuwe site wel daadwerkelijk jouw eigendom, want de site is na 12 maanden volledig afbetaald.

Balken

Wat een balk in een pagina van een website is kan ik het beste laten zien aan de hand van 2 voorbeelden; hieronder zie je een pagina met 5 balken en daarna een pagina met 3 balken.
Prijsreducties zijn er vanaf 8, 15, 35 en 40 balken. Meer balken zijn per stuk goedkoper omdat er dan steeds meer herhaling van onderdelen is, waardoor ik minder ontwerp en bouwtijd nodig ben.



Sticky en mega menu

Wat een sticky menu is en wat een mega menu is kan ik het beste laten zien aan de hand van voorbeelden.

Voorbeeld sticky menu:


Voorbeeld mega menu:

 

Privacy wetgeving AVG

Op je website verzamel je vaak ook persoonsgegevens. Ook jou bedrijf moet voldoen aan de wet om persoonsgegevens te mogen verwerken en bewerken. 

Lees in dit artikel in mijn blog wat ik eventueel voor je kan doen. Voor Nederlandstalige site.
 

Blog, nieuw en projecten pagina’s.

Voor blog, nieuw en projecten functionaliteiten kan ik desgewenst bouwen met dezelfde plugins en dat kost tevens min of meer even veel tijd.
Hoeft de bezoeker niet te kunnen filteren? Laat je projecten dan in balken zetten dat is meestal mooier.
 

Breadcumbs

Een breadcrumb, ook wel 'kruimelpad', komt goed van pas wanneer er meerdere sub(sub)categorieën zijn. De bezoeker weet dankzij de breadcrumb beter waar hij/zij zich bevindt in de structuur. Ook kan er eenvoudig naar hogere levels genavigeerd worden.

 

Meertaligheid

Dat de kosten hoog oplopen ligt aan het feit dat ook de anderstalige content toegevoegd moet worden aan de site, denk bijvoorbeeld de content in een mega menu, sticky menu, een blog, nieuws of portfolio pagina inclusief de items. Als je geen van deze opties gekozen hebt heb je de kosten van de vertaling dus ook niet.
Vaak is dit een prima tussenweg: Slechts een aantal balken in de andere taal, dat scheelt veel werk.
 

Chatbot

Je krijg het Business pakket van Quriobot, ook ontwikkelen we samen 1 chatscript (met ca. 8 stappen) en implementeer ik dat in het Quriobot dashboard en plaats de bot op je website.  Voor voorbeelden kijk je bijvoorbeeld op befrank.nl of rocva.nl (verschijnt pas na ca. 30 seconde rechtsonderin de site).

 

Mailchimp integratie

Ik kan ervoor zorgen dat (een deel van) de gegevens die worden ingevuld op een webformulier doorgestuurd worden naar je Mailchimp abonneelijst als je dat wilt.

 

Zoekveld en custom zoekpagina.

Ik plaats het zoekveld en configureer de zoekresultaten pagina's, zo kan ik er bijvoorbeeld voor zorgen dat er alleen in alle projectenpagina's gezocht wordt.

 

Webmastertraining

In een training kan ik jou of je team aanleren hoe je zelf een aantal onderdelen van de website kunt aanpassen en toevoegen. De training vindt plaats op mijn werkplek in Hengelo of bij jou op kantoor. Mocht je de website niet zelf willen aanpassen dan heb je deze training dus in feite ook niet nodig.

Opties die de prijs beïnvloeden.

Als je geen website wilt die zich aanpast aan het formaat scherm van de bezoeker dan kies je op de laatste pagina voor ‘niet-responsive’.


In de tool zie je dat extra snel leveren, in de helft van de standaard levertijd, 10% extra kost. Dat komt o.a omdat het een stuk minder efficiënt werkt om enkel aan 1 project te kunnen werken.
Wat meestal een prima manier is om die 10% kosten verhoging te voorkomen is gefaseerd bouwen. De onderdelen die best later toegevoegd kunnen uitstellen tot na het online gaan.

De Standaard levertijden zijn doorgaans 1 week per € 50,- dus bijvoorbeeld:

  • € 150,-: 3 weken. 
  • € 350,-: 7 weken.

Als mijn orderportefeulle op het moment van bestellen dat toelaat kan ik dus leveren in de helft van die levertijden.  

Als je de frontend van de website (niet webshop) nagenoeg ongewijzigd wilt laten dan kun je ervoor kiezen een update van de layout grotendeels achterwege te laten, kies dan voor ‘zelf ontwerp aanleveren’.

De layout van de website die ik bouw zal alleen her en der wat verschillen van je huidige website als dat voor de realisatie noodzakelijk is.
Je krijgt 25% korting op: de basisprijs en de balken. Want voor die onderdelen heb ik minder tijd nodig voor het maken van o.a het ontwerp en er zijn dus ook geen of nauwelijks goedkeurings/afwijzings rondes.


Kies je voor 'Geen afbetaling' dan krijg je 5% korting omdat je de 12 maandelijkse bedragen dan in 2 keer voldoet: 30% vooruit en de overige 70% bij oplevering van de site.

Veelgestelde vragen bij het invullen van de offerte tool

Het knoppen menu, de footer en de styling van de site moet ontworpen en gerealiseerd worden. Ook zijn er algemene installatie werkzaamheden en inkoopkosten van software, en uitbreidingen daarvan (plugins). Tenslotte moet de website nog beveiligd worden tegen hackers.

Ja, dat geldt voor selectie en aankoop van vector afbeeldingen en foto's van depositphotos.com, en tot november 2019, van https://elements.envato.com/).

Voor afbeeldingen zie bijvoorbeeld https://nl.depositphotos.com/stock-photography.html, voor vectoren kijk je bijvoorbeeld op https://nl.depositphotos.com/stock-vectors.html.

Gebruik van andere afbeeldingen is natuurlijk ook mogelijk.

Ja, weliswaar baseer ik die teksten grotendeels op de bestaande teksten. Voor het schrijven van nieuwe teksten: Zie de calculatie tool over het schrijven van SEO teksten.

Deze content voor in de balken is tegen meerprijs bij te bestellen of moet door de klant worden aangeleverd:

  • Vertalingen in andere talen, bijvoorbeeld Engels of Duits.
  • Een calculator, zoals de kosten calculator op deze pagina.
  • Video* content zoals een complete bedrijfsvideo.

*Wel kan ik zonder meerprijs een animated gif maken van een beeldscherm, dat lijkt op video, voorbeelden van animated gifs zie je o.a in mijn portfolio.

Niet altijd, want soms is naderhand wat toevoegen wat meer werk dan wanneer het direct bij de bouw van de site wordt besteld.

Ja, de prijs per balk is lager wanneer er veel balken nodig zijn. Meer balken zijn per stuk goedkoper omdat er dan steeds meer herhaling van onderdelen is, waardoor ik minder ontwerp en bouwtijd nodig ben.

Ja, je zult zien dat de prijs van een aantal onderdelen afhankelijk is van of je ‘niet-responsive’ aanvinkt.

Dat is geen probleem, ik kan een aantal balken voorzien van anderstalig content en de rest van de balken verberg ik dan. En voor de anderstalige bezoekers die liever alle content zien in de door Google Translate vertaalde versie plaats ik op alle pagina's een tekst. Die tekst is voor Engelstaligen: "Click Dutch language flag to let Google Translate show all content in the language of your choise." 

Ter info: Voor januari 2019 kon je er nog voor kiezen een 'Google translate talen-vlaggetje’ op de website te laten plaatsen, Google is daar dus in 2019 mee gestopt. Dit omdat bezoekers tegenwoordig een popup krijgen wanneer ze een website in een andere taal bekijken, als men klikt op die popup wordt de website vertaald, zoals voorheen dus gebeurde na klikken op het Google Translate talen vlaggetje.

Ja, ik zou je alle ingevulde gegevens en de daarbij behoren prijzen kunnen toesturen per mail maar aangezien ik deze offerte tool constant update zal je aanvraag al snel niet meer actueel zijn.
Ook zal je offerteaanvraag niet perfect aansluiten bij mij offerte tool, dus ik hoor graag over jouw specifieke plannen! Je kunt me bereiken op 06-33878337.

Onderstaande zaken kom je vaak tegen op websites en pas ik zelf ook graag toe:

  • Schuine vlakken
  • Parallax effecten
  • Animaties.
  • Wit logo versie (in sticky menu)
  • (micro) interacties. O.a toegepast op Portfolio pagina, daar komt de tekst pas tevoorschijn bij mouse-over (in geval van desktop). Ook reageert op bijvoorbeeld de SEO pagina de content op het er overheen bewegen van de cursor.
  • Gradients (kleurverloop).

Ja dat kan, ik actualiseer regelmatig deze calculatie tool. Ook kan het gebeuren dat er een fout in zat/zit.

Ja, tijdens de bouw van de site kan ik tussendoor, dus wanneer een groot deel van de structuur al ingevuld is de styling nog aanpassen. Dat is een stuk efficiënter dan het installeren van een nieuwe theme want dan wordt altijd een deel van de eerder gemaakte content overboord gegooid of is dan in ieder geval niet meer zichtbaar, collega webbouwers weten wat ik bedoel. De nieuwe stijl wordt dus in feite over de bestaande content heen gezet. Vervolgens moet de site nog wel worden aangepast aan de huisstijl zodat er een unieke site ontstaat, en dat is eigenlijk nog best veel werk.

Vuistregel is: 5 voor de homepage en per volgpagina 3.
Voorbeeld: Stel dat je huidige website 8 pagina’s heeft dan kun je uitgaan van 5 plus 7 x 3 = 26 balken. 

Ja, dat je al een ontwerp van de website hebt laten maken kun je dat aangeven in mijn offertetool. Je krijgt dan een korting. Want voor een aantal onderdelen heb ik minder tijd nodig voor het maken van o.a het ontwerp en er zijn dus ook geen of nauwelijks goedkeurings/afwijzings rondes. De layout kan her en der wat verschillen van het ontwerp als dat voor de realisatie noodzakelijk is.

Ook als je de frontend van je huidige website niet gewijzigd wilt hebben dan kun je ervoor kiezen een update van de layout achterwege te laten.
De layout kan her en der wat verschillen van je huidige website als dat voor de realisatie noodzakelijk is.

Ja, maar wanneer je ervoor kiest te betalen via een onderhoudskaart dan kun je de offerte zien als een inschatting van het aantal uur dat nodig zal zijn; het kan dus iets meer, of iets minder, worden dan wat er in de offerte staat.
Je kunt het ook omdraaien: Offerteprijs omgerekend naar aantal uur is de fixed price die je 'betaalt' met je onderhoudskaart, of alle onderdelen gerealiseerd gaan worden hangt af van of er voldoende tijd voor is.
Dit vraagt om een voorbeeld denk ik. Stel de offerteprijs is € 2.000,-. Dat staat gelijk aan 40 uur, want € 50,- is mijn uurtarief. Voor een urenkaart met 40 uur betaal je € 1.760,-.

Als je ervoor kiest geen onderhoudskaart te nemen dan geldt gewoon de offerteprijs, die kun je dan dus zien als fixed price.

Gridbox websites kan ik 2 keer per maand voorzien van een update. Hierdoor worden issues opgelost en mogelijkheden toegevoegd. Elke 2 weken komt er dus een update uit. Waar die update over gaat kun je eventueel ook zelf lezen op https://www.balbooa.com/blog/gridbox/. 
Of je de update wilt is afhankelijk van of je het nodig vindt, en er budget voor hebt. Het enkel updaten kost mij 10 tot 50 minuten, afhankelijk van of alles is blijven werken (of dat er functies hersteld moeten worden) en de omvang van de website.

Daarnaast kun je er soms voor kiezen daadwerkelijk gebruik te gaan maken van de nieuw toegevoegde plugins en/of andere mogelijkheden. Voor de tijd die ik ervoor nodig ben kan je van van tevoren een indicatie geven, bijvoorbeeld 'tussen 1,5 en 3 uur'). 

Stel, het maandbedrag voor de website inclusief aanvullende diensten zoals het ontwikkelen van een Google Ads campagne is € 200,-. Een maand na de de start, de website staat dan net live, besluit je om een aantal wijzigingen door te voeren en wilt hiervoor een supportkaart 8-uur aanschaffen. Je betaalt dan in die tweede maand niet alleen het bedrag van € 200,-  maar tevens € 376,-, dus 576,-, in totaal. 
In de derde maand krijg je weer een factuur van € 200,-.

Geen abonnementen

Supportkaarten

Als je een bepaalde tekst op je website wilt aanpassen of bijvoorbeeld een afbeelding wilt wijzigen dan kun je dat zelf doen. Soms wil je grotere aanpassingen doorgevoerd hebben. Dat kan bijvoorbeeld zijn het toevoegen van een blog functie of het meertalig maken van je site. Maar ook bij het toevoegen van een pagina of formulier zie ik vaak dat een klant dat liever aan mij overlaat zodat hij of zij zich met andere zaken kan bezighouden.

Supportkaart 16 uur

44/uur

12% korting op het uurtarief. Vooruitbetaling

Supportkaart 8 uur

47/uur

6% korting op het uurtarief. Vooruitbetaling

Geen supportkaart

50/uur

Geen korting op het uurtarief. Facturatie achteraf

Hiermee kan je korting dus oplopen tot 12%. Urenkaarten kunnen voor alle website werkzaamheden die ik aanbied worden ingezet, niet voor Google Ads diensten, uurtarief daarvoor is € 59,-. Onderhoudskaarten blijven altijd geldig, verlopen dus niet na bijvoorbeeld 1 jaar al. Je kunt ten alle tijden een actueel overzicht opvragen van verbruikte en resterende uren op de onderhoudskaart. Wanneer alle uren verbruikt zijn krijg je een overzicht van waaraan de uren besteed zijn.

Heb je van mij een offerte ontvangen?

Wanneer je kiest voor een onderhoudskaart dan kun je de offerte zien als een inschatting van het aantal uur dat nodig zal zijn; het kan dus iets meer, of iets minder, worden dan wat er in de offerte staat. Als je ervoor kiest geen onderhoudskaart te nemen dan geldt gewoon de offerteprijs, die kun je dan dus zien als fixed price.

Balken maken

2 voorbeelden

  • Ontwikkeling werkend prototype

    Ontwerp en bouw in Gridbox

    Het resultaat

  • Ontwikkeling werkend prototype
    Ontwerp en bouw in Gridbox

    Het resultaat

Stappenplan

Werkwijze

Fase 1: Intake

Samen bekijken we tijdens een intakegesprek wat je wensen zijn en hebben we het over de mogelijkheden. Daarna stuur ik je een offerte.

Fase 2: Vaststellen opdracht

We bepalen samen uit welke onderdelen de website zal bestaan. Ook maken we een planning voor wanneer de site opgeleverd zal worden.

Fase 3: Ontwerp

In de ontwerpfase maak ik verschillende ontwerpen voor de website. Je hebt daarbij alle ruimte om aanpassingen te laten doen, totdat je tevreden bent. Het systeem waarmee ik werk maakt het mogelijk om een deel van het ontwerp al direct te realiseren, zodat de volgende fase vlotter zal verlopen. Soms wordt mij het ontwerp aangeleverd, dan is deze fase korter (maar de realisatie fase des te langer).

Fase 4: Realisatie

De basis van de functionele website is al in de vorige fase gerealiseerd. In deze fase voeg ik teksten en afbeeldingen toe om zodoende het ontwerp nog verder te kunnen toespitsen op jou bedrijf. Tijdens deze fase krijg je toegang tot de ontwikkelomgeving zodat je, als je dat wilt, de vorderingen op de voet kunt volgen, maar ook via email stuur ik je printstceens om je op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.

Fase 5: Livegang

Wanneer je de laatste toevoegingen en wijzigingen hebt goedgekeurd kan de website live gezet worden. De website zal nu toegankelijk zijn voor iedereen. Achter de schermen ben ik nog druk om de site zo snel mogelijk geindexeerd te krijgen door Google en met het beveiligen van de website.

Fase 6: Onderhoud / ontwikkeling

Je bedrijf staat geen dag stil, helaas de concurrent ook niet, dus een website moet eigenlijk voortdurend worden aangepast en aangevuld worden. Ook is het voor veel bedrijven interessant om in deze fase aan de slag te gaan met Google Ads of hun bestaande campagnes af te gaan stemmen op de nieuwe website.