Maatwerk Wordpress  website laten bouwen

Ik bouw al een kleine Wordpress website met de huisstijl van jou organisatie vanaf ca. € 800,-. Maar ook voor een omvangrijke website met veel functionaliteit, zoekmachine optimalisatie en Google Ads campagne, kun je bij mij terecht.
Op deze pagina geef ik je inzicht in de mogelijkheden, en de kosten ervan. Die kosten betaal je overigens niet in 1 keer maar in 12 keer. In feite investeer ik dus een beetje in je organisatie en het succes ervan.

Meer vat op..

Kies voor meer vat op content, functionaliteit, stijl, support en kosten

Meer vat op kosten

De website is in jou bezit, dus ik heb niet het monopoly op website aanpassingen. Dat doe ik omdat ik het prettig vind om te werken op basis van tevredenheid, ipv verplichting. Alleen als er site aanpassingen gedaan zijn/support gegeven is zul je daar een rekening voor krijgen, geen abonnementen dus.

Meer vat op consistentie

Eindeloze opmaak mogelijkheden van bijvoorbeeld een element "Button" lijken misschien fantastisch maar het resultaat van al die individueel opgemaakte elementen is dat de eenheid soms ver te zoeken is. In mijn websites heb ik inhoud sterk gescheiden van layout waardoor het eenvoudig is om de layout intact te laten en dus alleen de inhoud zelf aan te passen.

Meer vat op Content

De website kan eenvoudig door je medewerkers actueel gehouden worden. Terwijl je de inhoud van de site bijwerkt zie je direct hoe het er uit komt te zien. Uniek is dat je complex gelayoute pagina zelf kunt onderhouden zonder dat je daarvoor een ingewikkelde editor hoeft te gebruiken.

Meer vat op functionaliteit

Webdegelijk bouwt sites die in de kern Wordpress websites maar dan niet met een theme of page builder zoals DIVI waarbij je altijd vastzit in een bepaald stramien en er allerlei code en styles in de site terecht komen die eigenlijk niet nodig zijn maar wel de laadtijd verhogen. 
Ik gebruik daarom Oxygen Builder, dat geeft mij onbeperkte layout mogelijkheden. Ook kunnen hiermee een groot aantal website uitbreidingen gemaakt worden, zelfs zonder plugins.

Meer vat op support

Er wordt doorgaans veel terminologie gebruikt door webdesigners en in site builders en dat is niet handig voor mensen die er niet dagelijks mee in aanraking komen. Ik gebruik klare taal die voor iedereen te begrijpen is en geef uitleg in afbeeldingen maar ook in video’s.
stappenplan

Werkwijze bouw website

Bij het ontwerp en de bouw van een website trek ik de kar, maar jij hebt volop vat op welke kant het op gaat.

Fase 1: Intake

Samen bekijken we tijdens een intakegesprek wat je wensen zijn en hebben we het over de mogelijkheden. Daarna ga ik de offerte tool, die je ook op deze site kunt vinden, invullen en laat ik je die zien.

Fase 2: Vaststellen opdracht

We bepalen samen uit welke onderdelen de website zal bestaan. Ook maken we een planning voor wanneer de site opgeleverd zal worden.

Fase 3: Ontwerp

In de ontwerpfase maak ik verschillende ontwerpen voor de website. Je hebt daarbij alle ruimte om aanpassingen te laten doen, totdat je tevreden bent. Het systeem waarmee ik werk maakt het mogelijk om een deel van het ontwerp al direct te realiseren, zodat de volgende fase vlotter zal verlopen. Soms wordt mij het ontwerp aangeleverd, dan is deze fase korter (maar de realisatie fase des te langer).

Fase 4: Realisatie

De basis van de functionele website is al in de vorige fase gerealiseerd. In deze fase voeg ik teksten en afbeeldingen toe om zodoende het ontwerp nog verder te kunnen toespitsen op jou bedrijf. Tijdens deze fase krijg je toegang tot de ontwikkelomgeving zodat je, als je dat wilt, de vorderingen op de voet kunt volgen, maar ook via email stuur ik je printstceens en videos om je op de hoogte te houden van de vorderingen.

Fase 5: Livegang

Wanneer je de laatste toevoegingen en wijzigingen hebt goedgekeurd kan de website live gezet worden. De website zal nu toegankelijk zijn voor iedereen. Achter de schermen ben ik nog druk om de site zo snel mogelijk geindexeerd te krijgen door Google en ga ik aan de slag met het beveiligen van de website, om hacks tegen te gaan.

Fase 6: Onderhoud / ontwikkeling

Je bedrijf staat geen dag stil, helaas de concurrent ook niet, dus een website moet eigenlijk voortdurend worden aangepast en aangevuld worden. Ook is het voor veel bedrijven interessant om in deze fase aan de slag te gaan met Google Ads of hun bestaande campagnes af te gaan stemmen op de nieuwe website.
zelf berekenen

Kosten website ontwikkeling

Bij Webdegelijk kies je zelf welke elementen je nodig hebt voor je website. Om tot een prijsberekening te komen selecteer je de onderdelen waaruit de website moet bestaan. Daarnaast zijn er een aantal aanvullende diensten die je kunt selecteren zoals een webmastertraining, een Google Ads pakket en het laten schrijven van SEO teksten.

Snel online?

Dat kan bij Webdegelijk! Laat eerst een site bouwen met bijvoorbeeld slechts 8 balken. Pas in de periode daarna ontwikkelen we dan een aantal van de overige balken en voegen we naar wens de functionaliteit toe die in deze tool aan bod komt. Dat zijn o.a: Sticky menu, blog, nieuws, formulieren, SEO teksten, chatbot, breadcrumbs, google ads campagne, meertaligheid etc.

Samen 
invullen?

Weet je niet goed welke keuzes je voor jou website moet maken, bel me dan op 0633878337 zodat we er samen doorheen kunnen lopen.
Bel 0633878337

Berekening kosten website diensten

Let op, hieronder zie je de kosten per maand, het gaat dus om een afbetaling in 12 maanden. In tegenstelling tot veel andere webbouwers wordt de nieuwe site wel daadwerkelijk 100% jouw eigendom zodra de site na de overeengekomen periode volledig afbetaald is.
Aantal balken
Een balk is een op zichzelf staan onderdeel van een pagina, meestal maximaal ongeveer een scherm hoog en een scherm breed. Voor de homepage is dat bijvoorbeeld een slider. Op de contactpagina kan het een formulier zijn. Soms bevat een balk een complete tekst pagina. Ook het knoppenmenu en de footer, wat standaard aanwezig is op een website, reken ik als ik ‘balk’.
Meer informatie
Aantal balken
Als je meer balken bestelt zijn ze per stuk goedkoper. Dat komt doordat er dan steeds meer herhaling van onderdelen is, waardoor ik minder ontwerp en bouwtijd nodig ben.
Prijsreducties zijn er vanaf 8, 15, 25, 35 en 40 balken.
Deze website, webdegelijk.nl, heeft naast het menu en de footer 5 balken op de homepage, deze pagina telt er 6, en de pagina over Google Ads heeft er zelfs 10.
 
 
0,00
Menu (de knoppenbalk)
Geef aan of ook bij naar beneden scrollen een menu te zien moet zijn (sticky menu) of dat er tevens een breed uitklapmenu moet komen met naast tekstlinks ook foto’s met links naar artikelen en zelfs video’s (mega menu).
 
 
0,00

Dynamische content

Dynamische pagina's met filter
Dynamische pagina's kunnen zijn: Blog, nieuws, evenementen, trainingen, projecten, uitgebreide referentie, en portfolio pagina's. De bezoeker van de website zal de items kunnen filteren. Inclusief vullen 10 pagina's. (€ 40,-)
-
+
Dynamische pagina's zonder filter
De meest voorkomende dynamische pagina's zonder een filter zijn: Blog artikelen. Inclusief vullen 5 pagina's. (€ 30,-)
-
+
Meer info over dynamische (speciale) pagina's
 
 
0,00
 
 
0,00
Webshop met Woocommerce
Een greep uit de specificaties van de maatwerk Woocommerce webshop die ik oplever zijn: Betaalmethode iDEAL, Verzendmethoden instellen, Ca. 10 categorie pagina’s maken en ca. 20 producten toevoegen. Een custom Product pagina, share buttons, een boodschappenmandje en FacetWP filter. Stap je over vanuit een ander webshop systeem en je wilt een omvangrijke file aanleveren en die door mij laten bewerken tot importeerbare file om op die manier heel snel heel veel producten te laten toevoegen? Ook dat is mogelijk, neem daarvoor svp contact op.
(€ 100,-)
 
 
0,00
Webshop voor maatwerk producten
Soms kan een product wel op 100 verschillende manieren besteld worden. Denk aan het kunnen kiezen van kleur, vorm, uitvoering, afmeting(en). Sommige keuze die de bezoeker van de webshop hierin kan maken moeten bovendien leiden tot een hogere, of juist lagere, prijs.
(€ 180,-)
Meer informatie
Webshop met maatwerk producten
Ik kan een webshop bouwen waarmee maatwerk producten configureert kunnen worden. Bij de oplevering zijn alle producten toegevoegd, ik ga, voor deze prijscalculatie, uit van ca. 1200 producten, en een ca. 30 keuze opties, waarvan een deel voor de bezoeker niet gezien zal worden als verschillende opties.

Producten toevoegen
Af en toe zal het nodig zijn nieuwe maatwerk producten toe te voegen, bijvoorbeeld wanneer je een nieuwe producten collectie uitbrengt. Het toevoegen van maatwerk producten kan de webmaster zelf doen, door het simpelweg vullen van een Excel sheet.

Bestaande mogelijkheden, nieuwe toepassing
Ik gebruik zo min mogelijk extra plugins maar maak optimaal gebruik van de mogelijkheden die er al aanwezig zijn in Oxygen, Woocommerce, de plugins Oxygen-Woocommerce plugins, facetWP en ook plugins om ervoor te zorgen dat bepaalde keuzes leiden tot een andere afbeelding, of tot een verandering in prijs en de naam van de gekozen optie verschijnt in het besteloverzicht. Het zijn plugins die (afzonderlijk en voor verschillende doeleinden) veel gebruikt worden en goed ondersteund worden. Met andere woorden, de configurator zal dus niet ‘vanaf de grond af aan’ worden opgebouwd.

Dat heeft o.a deze voordelen:
  • Enorme inkorting van de ontwikkelingstijd.
  • Aanzienlijk minder ‘kinderziektes’.
  • Profiteren van (gratis) updates.
  • Voor eventuele doorontwikkeling, als dat al wordt aangeboden, zit je niet vast aan 1 ontwikkelaar (of aan degene die bereid is de support en doorontwikkeling van de ontwikkelaar over te nemen).
 
 
0,00
Bestelbon voor webshop met maatwerk producten
Als je maatwerk producten verkoopt kan het zijn dat je de productie ervan uitbesteed hebt aan een ander bedrijf. Als je die leverancier een bestelbon wilt kunnen sturen kun je kiezen voor deze optie.
(€ 85,-)
Meer informatie
Bestelbon
Zodra je een bestelling hebt ontvangen wil je snel en efficiënt je leverancier op de hoogte brengen van wat er precies geproduceerd mag gaan worden. Dit doe je middels het aanmaken van een bestelbon. Maar dit wil je niet doen door alle informatie uit de website handmatig te knippen en te plakken. Webdegelijk ontwikkelde een proces waarbij het aanmaken van de bestelbon grotendeel geautomatiseerd verloopt en er gewerkt kan worden met software die in alle bedrijven toch al gebruikt wordt en waarmee medewerkers bekend zijn, namelijk MS Office (Google G-suite kan waarschijnlijk ook, nader te bepalen). Ik zorg ervoor dat alle benodigde functionaliteit aanwezig is en ingesteld is op de website. Daarnaast draag ik zorg voor het aanleveren van het Office bestand “BestelbonMaatwerk” dat al bij openen direct de juiste informatie bevat, dankzij het feit dat de klant een bestelling van de website gedownload heeft en opgeslagen heeft.

Hoe werkt dit concreet:
  1. Je logt in op de website en download een bestelbestand.
  2. In Excel open je het bestand en sla je het op als Excel bestand, bijvoorbeeld met de naam ‘BestellingMaatwerk.xlsx’.
  3. Je opent het Excel bestand 'BestelbonMaatwerk.xlsx' en je ziet dat alle info er in terecht is gekomen! Mocht je info willen toevoegen zoals ‘Bijzonderheden’ dan doe je dat nu.

Toelichting
Meer hoef je niet te doen want ik heb er al voor gezorgd dat 'BestelbonMaatwerk.xlsx' alle info bevat die in het bestand ‘BestellingMaatwerk’ staat. En de info die juist niet nodig is zoals bijvoorbeeld ‘prijs’ zal er ook niet in staan! Als je je leverancier wilt mailen hoef je niet meer eerst een print te maken, daar vervolgens een scan van te maken en die naar de leverancier te mailen, een procedure die vaak gebruikt wordt. In plaats daarvan hoef je in Excel alleen maar te klikken op Exporteren > PDF.

Waarom deze oplossing
  • De bestelbon is nu erg flexibel, zowel in informatie die erop getoond moet worden als in branding. Dus mocht je een keer een wijziging willen doorvoeren van de stijl van de bestelbon dan kan dat desgewenst met weinig moeite door jouzelf worden gedaan, dus zonder dat ik daarvoor hoef te worden ingeschakeld.
  • Er kan een PDF gemaakt worden.
  • Het moment van het aanmaken (en versturen) van de bestelbon of opdracht koerier kies je zelf, en is dus ook flexibel.
  • Je werkt met MS Office dus geen bijkomende voor software licenties. Zelfs nauwelijks tot geen kosten voor instructie want medewerkers werken vaak al met MS Office.

Optioneel: Variabele afbeelding in bestelbon
Kosten van het opnemen van een afbeelding die afhankelijk is van de gekozen opties in de calculator: Op nacalculatie.

Optioneel: Meerdere bestelbon varianten
Als de maatwerkproducten te veel van elkaar verschillen kan er een extra bestelbon bestand nodig zijn, of meerdere. Ook kan het een document zijn die maar iets verschilt van een bestelbon, zoals een ‘Opdracht koerier’ document. Kosten van maken van kopies van de bestelbon (en het aanpassen daarvan): Op nacalculatie. (Mocht toevallig het aantal bestelbon varianten even groot zijn als het aantal mogelijke afbeeldingen dan hoeft de afbeelding niet dynamisch gemaakt te worden, dus kosten daarvoor zijn er dan ook niet.)
 
 
0,00

Zoekmachine marketing

Google Ads
Door te adverteren in Google krijg je veel (nieuwe) bezoekers op de website die daadwerkelijk opzoek zijn naar de diensten/producten die je aanbiedt.
 
 
0,00
Wekelijks een lijst met namen van alle bedrijven die de website bezocht hebben
Unieke service: Kom te weten wèlke bedrijven de website bezocht hebben!
Meer info over bezoekers lijsten
 
 
0,00
Aanvullende SEO maatregelen
Hiervoor krijg je niet alleen de functionaliteit maar ga ik er ook mee aan de slag, dus bijvoorbeeld ca. 20 url redirects toevoegen, een sitemap aanmaken en posten, een 404 pagina bouwen en toewijzen en de SEO plugin voor Woocommerce inrichten.
 
 
0,00
Teksten schrijven
Tot 50 woorden per balk zijn inbegrepen in de prijs per balk, want meestal is dat de hoeveelheid tekst die ik van de bestaande website kan halen, redigeren waar nodig, en op de nieuwe site kan plaatsen. Voor veel balken zul je meer woorden willen gebruiken, die teksten dien je dan aan te leveren, ook kan ik ze voor je schrijven, voor meer info zie de pagina over SEO op deze website.
 
 
0,00

Aanvullende diensten

Hulp met privacy wetgeving (AVG)
Op je website verzamel je vaak ook persoonsgegevens. Ook jou bedrijf moet voldoen aan de wet om persoonsgegevens te mogen verwerken en bewerken.
(€ 17,-)
Meer info over AVG
 
 
0,00
Extra beveiliging tegen hack
Om een WordPress site relatief veilig te houden stel ik die standaard in op "automatisch updaten", Maar updates verschijnen vaak juist omdat er beveiligingslekken ontdekt zijn.. Dus, om een site nagenoeg onkwetsbaar te maken voor beveiligingslekken kun je ervoor kiezen door mij aanvullende maatregelen te laten nemen.
(€ 8,-)
Meer info over extra beveilgingsmaatregelen voor Wordpress
 
 
0,00
Chatbot
Je krijg het Business pakket van Quriobot, ook ontwikkelen we samen 1 chatscript (met ca. 8 stappen) en implementeer ik dat in het Quriobot dashboard en plaats de bot op je website.
(€ 42,-)
 
 
0,00
Feedback met userback.io
Om de bezoekers van je website een mogelijkheid te geven laagdrempelig waardevolle feedback te geven op je website gebruik ik userback.io. Voorbeeld nodig? Klik op de knop 'Feedback' aan de rechterkant van deze website.
(€ 5,-)
 
 
0,00
Website zelf kunnen aanpassen of dat laten doen door Webdegelijk
Meer informatie
Website zelf kunnen aanpassen of laten doen door Webdegelijk
Afhankelijk van uit welke delen de website of webshop bestaat bij oplevering wordt bepaald welke elementen door de webmaster desgewensd zelf toegevoegd moeten kunnen worden. Naast bijvoorbeeld teksten, afbeeldingen en call-to-actions op bestaande pagina’s kan dit betekenen het maken van complete pagina’s (Wordpress Pages), of juist alleen Wordpress Pages kunnen toevoegen. Uiteraard is hier een grens aan; de webmaster zal niet in staat zijn complexe delen toe te voegen, ook zullen de toegangsrechten zoveel mogelijk verhinderen om per ongeluk delen aan te passen. Mocht je ondanks de instructievideo's toch mijn hulp willen inschakelen bij het uitvoeren van de webmastertaken, dan zal ik daar kosten voor in rekening moeten brengen.
 
 
0,00
Maatregelen cookies
Cookies zijn er eigenlijk altijd, het is aan de eigenaar van de website dat enkel te melden in een aparte vensterje of de bezoeker daadwerkelijk de mogelijkheid te geven welke cookies wel en welke niet te accepteren
 
 
0,00
Recenties met Endorsal
Ik regel alles voor je, van het invoeren of importeren van bestaande recenties tot het plaatsen van de recenties op de website. Ook betaal je niet de maandelijkse Endorsal kosten van € 19,-.
Meer informatie
Referenties met Endorsal
Na de setup zullen er reviews blijven binnenkomen, die worden, volgens de door jou aangegevens regels, automatisch toegevoegd, tot maximaal 30 per widget. Dus zelfs daarvoor zijn er ook geen kosten.

Maar als je wilt kun je mij opdracht geven om van de standaard regels af te wijken, of kun je mij bijvoorbeeld opdracht geven widgets toe te voegen.

Meer info over Endorsal
 
 
0,00
Breadcrumbs
Een breadcrumb, ook wel 'kruimelpad', komt goed van pas wanneer er meerdere sub(sub)categorieën zijn. De bezoeker weet dankzij de breadcrumb beter waar hij/zij zich bevindt in de structuur. Ook kan er eenvoudig naar hogere levels genavigeerd worden. Dus voor een website met weinig pagina's kun je een breadcrumb best achterwege laten.
(€ 10,-)
 
 
0,00
Positieve pop-ups
Wanneer pop-ups op de juiste manier worden ingezet zijn ze niet storend. Bijvoorbeeld een klein extra scherm met een link naar het Corona beleid, ergens onderaan de pagina, dat is voor de meeste gebruikers (en voor Google) geen probleem. Bovendien kan ik instellen dat de pop-up bijvoorbeeld maar 1x per dag of 1 keer per gebruiker getoond mag worden.
(€ 5,-)
 
 
0,00
Aantal formuliervelden
Hoeveel formuliervelden denk je nodig te hebben? Ze mogen verdeeld zijn over meerdere formulieren.
 
 
0,00

Keuzes die de prijs verhogen of verlagen

Levertijd halveren
Vuistregel voor standaard levertijd: 1 week per €50,-. Als je dit wilt halveren geldt daarvoor een prijsverhoging van 10%. Dat komt o.a omdat het een stuk minder efficiënt werkt om enkel aan 1 project te kunnen werken. Wat meestal een prima manier is om die 10% kosten verhoging te voorkomen is gefaseerd bouwen. De onderdelen die best later toegevoegd kunnen uitstellen tot na het online gaan.
 
 
0,00
Beperkte responsiveness
Een website die ik bouw past zich aan aan het formaat van het beeldscherm van de bezoeker. Maar o.a met zogenaamde "media queries" die ik toevoeg ga ik een stap verder. Daarmee kan ik per formaat aangeven wat, waar, en op welke manier getoond moet worden, en of het uberhaubt te zien moet zijn, op bijvoorbeeld mobiel. Vind je dit niet nodig kies dan voor de optie "Beperkt".
 
 
0,00
Ontwerp aanleveren of van huidige site overnemen
Meer informatie
Ontwerp aanleveren
Vaak kan ik een korting geven, hoe hoog die is hangt af van (de complexiteit van) het ontwerp maar ook van of het een ontwerp is van alleen de balken, of ook het menu of van een dynamisch deel van de site. Als er al een ontwerp is heb ik voor die onderdelen dan doorgaans minder tijd nodig, want er zijn geen of nauwelijks goedkeurings/afwijzings rondes. De layout kan her en der wat verschillen van het ontwerp als dat voor de realisatie noodzakelijk is. Een ontwerp mag ook zijn: De layout van de huidige website. Het komt voor dat men de layout van de huidige website eigenlijk nog prima vindt, maar de site bijvoorbeeld erg traag is of lastig door de webmaster bij te werken is en Webdegelijk wordt inschakeld voor 'herbouw' van de site.
 
 
0,00

Wat krijg je er gratis bij?

Gratis business abonnementen pakket t.w.v € 280,- per maand.
Er zijn ook andere voordeeltjes die je krijgt als ik voor je aan de slag mag, in de vorm van allerlei abonnementen waarop ik diensten ontwikkeld heb, het is dus niet zo dat ik je een login o.i.d geef.
Abonnementen
Deze abonnementen zijn via mij geheel gratis
Als je wel een eigen login zou willen, die je dus niet nodig hebt, met min of meer vergelijkbare mogelijkheden zie je de prijzen die je rechtstreeks betaalt aan de verschillende websites hieronder.
  • invideo.io, o.a voor maken video montages (normaal kost dat € 6,-/maand).
  • endorsal.io, is zoiets als klantenvertellen.nl (normaal kost dat € 19,-/maand).
  • draftium.com, voor het maken van site prototypes. (normaal kost dat € 99.-/jaar, maand abonnement is niet mogelijk).
  • userback.io, voor een feedback functie op de site. (normaal kost dat € 19,-/maand).
  • albacross.com, o.a. voor het verkrijgen van een lijst van bezoekers van een website. (normaal kost dat € 149,-/maand!).
  • quriobot.com, voor het maken van een chatbot. (normaal kost dat € 19,-/maand.)
  • getcloudapp.com, o.a voor het maken van een screenrecording. (normaal kost dat € 9,-/maand).
  • textmetrics.com/nl, o.a voor beter vindbaar maken van teksten. (normaal kost dat € 18,-/maand).
  • mailpoet. com. Premium. Alternatief voor Mailchimp. Tot 5000 abonnees en premium functies zoals Woocommerce integratie. (normaal kost dat € 46,-/maand).
  • seranking.com/nl, o.a voor zoektermenonderzoek en inzicht in Google Ads campagnes concurrenten. (normaal kost dat € 29,-/maand).
Verder heb ik nog allerlei Wordpress plugin abonnementen. De prijzen en de inhoud van de abonnementen varieert trouwens regelmatig. Aanrader: Er zijn soms ook gratis abonnementen, die hebben uiteraard minder mogelijkheden dan ik heb in mij abonnementen maar kunnen je een goede indruk geven wat je allemaal zou kunnen (laten) doen met de betreffende dienst. Geruststelling: Ik heb bij lange na niet zoveel betaald voor mijn (lifetime) abonnementen als er nu gevraagd wordt voor de abonnementen, dit omdat ik in een vroeg moment in hun ontwikkeling ben ingestapt, soms al jaren geleden.
 
 
0,00
Gratis Oxygenbuilder lifetime licentie t.w.v € 160,-
De Oxygenbuilder licentie zal verbonden blijven aan jou website, dankzij die licentie zul je de website altijd kunnen blijven updaten, in lengte van jaren, en door wie dan ook.
 
 
0,00
Gratis OxyExtras lifetime licentie t.w.v € 99,-
OxyExtras gebruik ik om functionaliteit toe te voegen aan Oxygen.
 
 
0,00
Indicatie van de kosten per maand, 1 jaar lang (excl. BTW):0,00

faq's offertetool

Veelgestelde vragen

De eerste paar balken zijn aanmerkelijk duurder, waarom is dat?

Er zijn er altijd algemene ontwerp kosten die niet direct behoren bij een balk, ook zijn er installatie werkzaamheden van Wordpress en van plugins.

Hoe weet ik nou hoeveel balken ik nodig heb?

Vuistregel is: 4 voor de homepage en per volgpagina 3.
Stel dat je huidige website 8 pagina’s heeft dan kun je uitgaan van 4 plus 7 x 3 = 25 balken.
Deze website, webdegelijk.nl, heeft, naast het menu en de footer, 5 balken op de homepage, en deze pagina telt er 6, en de pagina over Google Ads heeft er 10. 

Bij het maken van de balken hoort dat Webdegelijk de layout doet inclusief afbeeldingen en vectoren aankoopt en eventueel bewerkt?

Ja, dat geldt voor selectie en aankoop van vector afbeeldingen en foto's van depositphotos.com.

Voor afbeeldingen zie bijvoorbeeld https://nl.depositphotos.com/stock-photography.html, voor vectoren kijk je bijvoorbeeld op https://nl.depositphotos.com/stock-vectors.html.

Gebruik van andere afbeeldingen is natuurlijk ook mogelijk. Als je bijvoorbeeld zelf door een fotograaf gemaakte afbeeldingen aanlevert hoef ik die weliswaar niet te kopen maar wel zal ik tijd moeten besteden aan de selectie en eventuele bewerking ervan.

Bij het maken van de balken hoort ook dat Webdegelijk de teksten voor in de balken verzint?

Ja, althans tot een maximum van 50 woorden per balk, voor details zie bovenstaand formulier bij onderdeel 'Teksten schrijven' onder de kop 'Zoekmachine Marketing'.

Welke content voor in de balken kan ik nog meer apart bijbestellen als ik die niet zelf al heb?

Deze content voor in de balken is tegen meerprijs bij te bestellen of moet door de klant worden aangeleverd:

  • Vertalingen in andere talen, bijvoorbeeld Engels of Duits.
  • Een calculator, zoals de kosten calculator op deze pagina, kan bijvoorbeeld in Excel bij mij worden aangeleverd.
  • Video* content zoals een complete bedrijfsvideo.

*Wel kan ik zonder meerprijs een animated gif maken van een beeldscherm, dat lijkt op video, voorbeelden van animated gifs zie je o.a in mijn portfolio.

Al die prijzen die ik hier zie staan, gelden die ook als ik naderhand wat wil laten toevoegen?

De prijzen op deze pagina geven zeker een goede indicatie van de kosten voor verschillende uitbreidingen die je eventueel wilt laten doen. Houd er wel rekening mee dat het uiteraad soms wat meer werk is om naderhand uitbreidingen te doen dan wanneer het direct bij de bouw van de site wordt gerealiseerd.
Als de gewenste uitbreidingen niet in dit formulier staan kan ik er van tevoren een offerte voor maken, dat doe ik bij grote aanpassingen. Voor kleinere aanpassingen, dat zijn aanpassingen tot ca. 4 uur, maak ik een urenindicatie, dus schatting van de uren die ik verwacht nodig te hebben. Mijn uurtarief is € 50,-.
Als je een bepaalde tekst op je website wilt aanpassen of bijvoorbeeld een afbeelding wilt wijzigen dan kun je dat zelf doen. Soms wil je grotere aanpassingen doorgevoerd hebben. Dat kan bijvoorbeeld zijn het toevoegen van een blog functie of het meertalig maken van je site. Maar ook bij het toevoegen van een pagina of formulier zie ik vaak dat een klant dat liever aan mij overlaat zodat hij of zij zich met andere zaken kan bezighouden.
Meestal zullen verzoeken voor wijzigingen door de klant worden aangedragen. Ik zie echter vaak dat een proactieve manier van werken wordt gewaardeerd, die wel als gevolg heeft dat je kunt denken "Maar dat wilde ik niet toegevoegd/aangepast hebben!". Mocht dat een keer gebeuren dan draai ik de aanpassingen terug en breng ik de uren dus niet in rekening, dat is geen enkel probleem. 

Krijg ik korting als ik een website wil die zich niet aanpast aan het formaat van het beeldscherm maar er op desktop hetzelfde uitziet als op mobiel?

Ja, je zult zien dat de prijs van een aantal onderdelen afhankelijk is van of je ‘niet-responsive’ aanvinkt.

Ik wil een meertalig website maar de kosten vind ik te hoog, wat nu?

Overweeg of het misschien niet voldoende is dat bezoekers die hun browser hebben ingesteld op bijvoorbeeld 'Duits' een popup te zien krijgen van Google waarop ze kunnen klikken waarna de site getoond wordt in het Duits. Ze krijgen dan een door Google Translate vertaalde website te zien, vaak is dit ook voldoende; Google Translate is anno 2020 al bijna net zo goed als vertalingen van een vertaalbureau. Een meertalige website bouwen is complex, daarom zijn de kosten hoog. 
Voor januari 2019 kon je er nog voor kiezen een 'Google translate talen-vlaggetje’ op de website te laten plaatsen, Google is daar dus in 2019 mee gestopt. 

Welke styling/effecten pas je graag toe in die balken?

Onderstaande zaken kom je vaak tegen op websites en pas ik zelf ook graag toe:

  • Balken met een schuine onder of bovenkant. 
  • Elementen komen bewegend in beeld wanneer je naar boven of naar beneden scrollt.
  • Elementen overlappen, dus niet alles netjes onder of naast elkaar maar een stukje over elkaar leggen.
  • Organische vormen (blobs), een rondje dat niet niet helemaal goed rond is is een goed bijvoorbeeld dat je veel ziet.
  • Wit logo op transparante achtergrond, pas naar beneden scrollen komt het gekleurde logo tevoorschijn (in 'sticky menu').
  • (micro) interacties. De elementen reageren op het overheen bewegen van een cursor. O.a toegepast op Homepage onderaan, daar komt het call to action blok recht te staan mouse-over (in geval van desktop). Ook op bijvoorbeeld de homepage: De knoppen worden groter bij overheen bewegen.
  • Gradients, dat zijn kleurovergangen, onder een hoek is vaak het mooist. 
  • Multiply effect op foto's, een kleurlaag als het ware 'in' de foto ipv er op, waardoor de foto niet wazig wordt.

Gister kreeg ik een andere kosten berekening!

Ja dat kan, ik actualiseer regelmatig deze calculatie tool. Ook kan het gebeuren dat er een fout in zat.

Kan er tijdens de bouw nog veel veranderd worden aan de styling?

Ja, tijdens de bouw van de site kan ik tussendoor, dus wanneer een groot deel van de structuur al ingevuld is de styling nog aanpassen. Dat is een stuk efficiënter dan het installeren van een nieuwe theme want dan wordt altijd een deel van de eerder gemaakte content overboord gegooid of is dan in ieder geval niet meer zichtbaar, collega webbouwers weten wat ik bedoel. De nieuwe stijl wordt dus in feite over de bestaande content heen gezet. Vervolgens moet de site nog wel worden aangepast aan de huisstijl zodat er een unieke site ontstaat, en dat is eigenlijk nog best veel werk.

Ik wil het ontwerp laten maken door mijn eigen ontwerp bureau, scheelt dat in de kosten?

Ja, soms kan ik dan een korting geven, hoe hoog die is hangt af van het ontwerp maar ook van of het een ontwerp is van alleen de balken, of ook het menu of van een dynamisch deel van de site. Voor die onderdelen heb ik dan doorgaans minder tijd nodig, want er zijn geen of nauwelijks goedkeurings/afwijzings rondes. De layout kan her en der wat verschillen van het ontwerp als dat voor de realisatie noodzakelijk is.

Een ontwerp mag ook zijn: De layout van de huidige website. Het komt voor dat men de layout van de huidige website eigenlijk nog prima vindt, maar de site bijvoorbeeld erg traag is of lastig door de webmaster bij te werken is en Webdegelijk wordt inschakeld voor 'herbouw' van de site.

Stel dat ik Gridbox of Oxygen Builder in de toekomst een keer wil laten updaten, wat kost dat dan?

Zowel Gridbox als Oxygen Builder websites kan ik ca. 2 keer per maand voorzien van een update. Hierdoor worden issues opgelost en mogelijkheden toegevoegd.

Ca. elke 2 weken komt er dus een update uit. Waar die update over gaat kun je eventueel ook zelf lezen op https://www.balbooa.com/blog/gridbox/ en https://oxygenbuilder.com/blog/.
Of je de update wilt is afhankelijk van of je het nodig vindt, en er budget voor hebt. Het enkel updaten kost mij 10 tot 50 minuten, afhankelijk van of alles is blijven werken (of dat er functies hersteld moeten worden) en de omvang van de website.

Daarnaast kun je er soms voor kiezen daadwerkelijk gebruik te gaan maken van de nieuw toegevoegde plugins en/of andere mogelijkheden. Voor de tijd die ik ervoor nodig ben kan je van van tevoren een indicatie geven, bijvoorbeeld 'tussen 1,5 en 3 uur').
© 2004-2020 Webdegelijk
eye-slashlinkedin-square