Webdegelijk is gestopt per december 2022. Ik ga 'ns een keer wat anders doen.

Maatwerk WordPress website laten bouwen

Ik bouw al een kleine WordPress website met de huisstijl vanaf ca. € 800,-. Maar ook voor een omvangrijke website met veel functionaliteit, zoekmachine optimalisatie en Google Ads campagne, kun je bij mij terecht. Op deze pagina geef ik je inzicht in de mogelijkheden, en de kosten ervan.

Bij Webdegelijk heb je meer vat op...

Wij hebben met Webdegelijk een positieve ervaring. Nadat onze verouderde website nodig aan vervanging toe was heeft Paul dit voor ons verwezenlijkt. Hij neemt initiatief en denkt goed mee.
Zorgboerderij Erve Meyerinkbroek
Ieke Asbreuk
Alle recensies

Meer vat op...

Kosten

De website is in jou bezit, dus ik heb niet het monopoly op website aanpassingen. Dat doe ik omdat ik het prettig vind om te werken op basis van tevredenheid, i.p.v verplichting. Alleen als er site aanpassingen gedaan zijn/support gegeven is zul je daar een rekening voor krijgen, geen abonnementen dus.

Meer vat op...

Functie

Voor alle WordPress sites die ik ontwikkel gebruik ik Oxygen Builder, dat geeft mij onbeperkte layout mogelijkheden. Ook kunnen hiermee een groot aantal website uitbreidingen gemaakt worden, zelfs zonder plugins.

Meer vat op...

Content

De website kan eenvoudig door je medewerkers actueel gehouden worden. Terwijl je de inhoud van de site bijwerkt zie je direct hoe het er uit komt te zien. Uniek is dat je complex gelayoute pagina zelf kunt onderhouden zonder dat je daarvoor een ingewikkelde editor hoeft te gebruiken.

Meer vat op...

Design

Webdegelijk bouwt sites die in de kern WordPress websites maar dan niet met een theme of page builder waarbij je altijd vastzit in een bepaald stramien en er allerlei code in de site terecht komen die eigenlijk niet nodig zijn maar wel de laadtijd verhogen.

Meer vat op...

Support

Er wordt doorgaans veel terminologie gebruikt door webdesigners en in site builders en dat is niet handig voor mensen die er niet dagelijks mee in aanraking komen. Ik gebruik klare taal die voor iedereen te begrijpen is en geef uitleg in afbeeldingen maar ook in video’s.

1

Intake

Samen bekijken we tijdens een intakegesprek wat je wensen zijn en hebben we het over de mogelijkheden. Daarna ga ik de offerte tool, die je ook op deze site kunt vinden, invullen en laat ik je die zien.
2

Vaststellen opdracht

We bepalen samen uit welke onderdelen de website zal bestaan. Ook maken we een planning voor wanneer de site opgeleverd zal worden.
3

Ontwerp

In de ontwerpfase maak ik verschillende ontwerpen voor de website. Je hebt daarbij alle ruimte om aanpassingen te laten doen, totdat je tevreden bent. Het systeem waarmee ik werk maakt het mogelijk om een deel van het ontwerp al direct te realiseren, zodat de volgende fase vlotter zal verlopen. Soms wordt mij het ontwerp aangeleverd, dan is deze fase korter (maar de realisatie fase des te langer).
4

Realisatie

De basis van de functionele website is al in de vorige fase gerealiseerd. In deze fase voeg ik teksten en afbeeldingen toe om zodoende het ontwerp nog verder te kunnen toespitsen op jou bedrijf. Tijdens deze fase krijg je toegang tot de ontwikkelomgeving zodat je, als je dat wilt, de vorderingen op de voet kunt volgen, maar ook via email stuur ik je printstceens en videos om je op de hoogte te houden van de vorderingen.

5

Livegang

Wanneer je de laatste toevoegingen en wijzigingen hebt goedgekeurd kan de website live gezet worden. De website zal nu toegankelijk zijn voor iedereen. Achter de schermen ben ik nog druk om de site zo snel mogelijk geindexeerd te krijgen door Google en ga ik aan de slag met het beveiligen van de website, om hacks tegen te gaan.

6

Onderhoud / ontwikkeling

Je bedrijf staat geen dag stil, helaas de concurrent ook niet, dus een website moet eigenlijk voortdurend worden aangepast en aangevuld worden. Ook is het voor veel bedrijven interessant om in deze fase aan de slag te gaan met Google Ads of hun bestaande campagnes af te gaan stemmen op de nieuwe website.

Bij Webdegelijk kies je zelf welke elementen je nodig hebt voor je website. Om tot een prijsberekening te komen selecteer je de onderdelen waaruit de website moet bestaan. Daarnaast zijn er een aantal aanvullende diensten die je kunt selecteren zoals een webmastertraining.

snel online?

Dat kan bij Webdegelijk! Laat eerst een site bouwen met bijvoorbeeld slechts 8 secties (die verdeeld zijn over een pagina of 3). Pas in de periode daarna ontwikkelen we eventueel dan een aantal van de overige secties en voegen we naar wens de functionaliteit toe die in deze offertetool aan bod komt. Dat zijn o.a: Sticky menu, blog, nieuws, formulieren, SEO teksten, chatbot, breadcrumbs, google ads campagne, meertaligheid etc.

Berekening kosten website diensten

Let op, hieronder zie je de kosten per maand, het gaat dus om een afbetaling in 12 maanden. In tegenstelling tot veel andere webbouwers wordt de nieuwe site wel daadwerkelijk 100% jouw eigendom zodra de site na de overeengekomen periode volledig afbetaald is.
Offerte tool

Samen invullen?

Weet je niet goed welke keuzes je voor jou website moet maken, bel me dan op 0633878337 zodat we er samen doorheen kunnen lopen
Bel 0633878337

Secties

20

Voorbeeld van een homepage die bestaat uit 8 secties (het menu telt ook als een sectie). Een website bestaat in totaal vaak uit ca. 10 - 35 secties.

Wat in HTML verstaan wordt onder section is een op zichzelf staand onderdeel van een pagina, zoals bijvoorbeeld een aantal ‘Meest recente projecten’ op de homepage, of 'Dit zijn onze 3 pakketten' op een diensten pagina. Maximaal zijn ze maximaal een scherm hoog en een scherm breed en beginnen ze met een titel. Een complete tekst pagina is vaak hoger maar mag ook gerekend worden als een section want een tekst is vaak alleen tekst. Ook het knoppen menu en de footer, die standaard aanwezig zijn op elke website, reken ik als een ‘section’.

Menu keuze

Een menu zonder onderstaande opties is inbegrepen in de secties

Bij naar beneden scrollen blijft het menu zichtbaar.

Breed uitklapmenu met naast tekstlinks ook foto’s met links naar pagina's/artikelen en zelfs eventueel video’s.

Dynamische pagina's

Voor het maken van custom post types en custom fields gebruik ik de WordPress plugin Metabox.io, omdat ik daar al een lifetime abonnement voor heb betaal je daarvoor geen € 299,- maar is het voor jou als klant kosteloos.

0

Bijvoorbeeld te gebruiken voor: Nieuws, evenementen, trainingen, projecten, uitgebreide referentie, en portfolio pagina's. De bezoeker van de website zal de items kunnen filteren. Tot 15 velden (meer velden op aanvraag). Inclusief vullen 10 pagina's. (€ 30,-)

0

Bijvoorbeeld te gebruiken voor: Blog, medewerkers.
Inclusief vullen 5 pagina.

0

De meest voorkomende dynamische overzichten zonder een filter zijn: Recenties, daar hoeft meestal niet op doorgeklikt te kunnen worden.
Inclusief vullen 5 pagina's.

Zoekmachinemarketing

Door te adverteren in Google krijg je veel (nieuwe) bezoekers op de website die daadwerkelijk opzoek zijn naar de diensten/producten die je aanbiedt.
Unieke service: Kom te weten wèlke bedrijven de website bezocht hebben! Selecteer daarvoor hieronder een Bezoekerslijst naar keuze.

Meer inro over Google Ads pakketten vind je op https://webdegelijk.nl/google-ads/

Hiervoor krijg je niet alleen de functionaliteit maar ga ik er ook mee aan de slag, dus bijvoorbeeld ca. 20 url redirects toevoegen, een sitemap aanmaken en posten, een 404 pagina bouwen en toewijzen en de SEO plugin voor Woocommerce inrichten.
Ik gebruik daarvoor Rankmath, abonnementskosten daarvoor heb je niet.

In analytics kun je niet zien welke bedrijven je site bezocht hebben, analytics laat alleen een lijst telecomaanbieders en hostingproviders zien. Die zijn lang niet altijd te herleiden naar bedrijfsnamen, dus daar heb je weinig aan. Regelmatig krijg je van Linkedin mails met als onderwerp "You appeared in 20 searches this week". In die mail staan de logo's van alle bedrijven die naar jou profiel gekeken hebben. Dat is eigenlijk wat je ook wilt voor je website.
Meer info over Bezoekerslijsten

Zelf een abonnement op Albacross afsluiten? Dat kan ook, maar kost € 149,-/maand, en er moeten dan nog zelf bezoekerslijsten worden aangemaakt..
Via Webdegelijk is het abonnement kostenloos.

Als teksten niet door jou kunnen worden aangeleverd om 1 op 1 op de nieuwe website te laten plaatsten kan ik de teksten schrijven. Dat doe ik op basis van de teksten die er al op de bestaande website te vinden zijn maar ook, en vooral, gebruik ik daarbij andere bronnen aangevuld met informatie die ik haal uit de gesprekken die ik met je voer. Tenslotte ga ik opzoek naar belangrijke zoektermen om te achterhalen welke onderwerpen belangrijk zijn om hoog te ranken in Google. 1 A4 is ca. 350 woorden.

Voor het beter vindbaar maken van teksten gebruik ik Textmetrics.com/nl, normaal kost dat € 18,-/maand, via Webdegelijk betaal je niets.

Als er aanvullend een zoektermenonderzoek besteld is of een Google Ads pakket dam maak ik gebruik van mijn SE Ranking account, ook daarvoor betaal je via mij niets. Zelf een abonnement afsluiten is dus niet nodig, daarmee bespaar je € 29,-/maand.

 

Webshop

Een greep uit de specificaties van de maatwerk Woocommerce webshop die ik oplever zijn: Betaalmethode iDEAL, Verzendmethoden instellen, Ca. 10 categorie pagina’s maken en ca. 20 producten toevoegen. Een custom Product pagina, share buttons, een boodschappenmandje en FacetWP filter. Stap je over vanuit een ander webshop systeem en je wilt een omvangrijke file aanleveren en die door mij laten bewerken tot importeerbare file om op die manier heel snel heel veel producten te laten toevoegen? Ook dat is mogelijk, neem daarvoor svp contact op.

Bestaande mogelijkheden, nieuwe toepassing
Ik gebruik zo min mogelijk extra plugins maar maak optimaal gebruik van de mogelijkheden die er al aanwezig zijn in Oxygen, Woocommerce, de plugins Oxygen-Woocommerce plugins, facetWP en ook plugins om ervoor te zorgen dat bepaalde keuzes leiden tot een andere afbeelding, of tot een verandering in prijs en de naam van de gekozen optie verschijnt in het besteloverzicht. Het zijn plugins die (afzonderlijk en voor verschillende doeleinden) veel gebruikt worden en goed ondersteund worden. Met andere woorden, de configurator zal dus niet ‘vanaf de grond af aan’ worden opgebouwd.

Dat heeft o.a deze voordelen:
- Enorme inkorting van de ontwikkelingstijd.
- Aanzienlijk minder ‘kinderziektes’.
- Profiteren van (gratis) updates.
- Voor eventuele doorontwikkeling, als dat al wordt aangeboden, zit je niet vast aan  1 ontwikkelaar (of aan degene die bereid is de support en doorontwikkeling van de ontwikkelaar over te nemen).

 

Aanvullende diensten

Hulp kan bijvoorbeeld bestaan uit het plaatsen van de site op een voorlopige url, de juiste hosting instellingen of het afsluiten van een hostingpakket.

Om een WordPress site relatief veilig te houden zijn er aanvullende maatrelen te nemen. Updates verschijnen vaak juist omdat er beveiligingslekken ontdekt zijn.. Dus, om een site nagenoeg onkwetsbaar te maken voor beveiligingslekken kun je ervoor kiezen door mij aanvullende maatregelen te laten nemen.

Meer info over de extra maatregelen die ik kan nemen vind je in mijn blog

Geef de bezoekers van mijn website een mogelijkheid om laagdrempelig waardevolle feedback te geven over dienst of website gebruik. Ik gebruik daarvoor userback.io. (€ 5,-)

Normaal kost alleen het abonnement voor userback.io al € 19,-/maand, via Webdegelijk is het kostenloos.

Jij levert 1 chatscript aan (met ca. 8 stappen), ik implementeer het script in het Quriobot dashboard. Normaal kost alleen het abonnement op quriobot al € 19,-/maand, via Webdegelijk is het kostenloos.

Cookies zijn er eigenlijk altijd, het is aan de eigenaar van de website dat enkel te melden in een aparte vensterje of de bezoeker daadwerkelijk de mogelijkheid te geven welke cookies wel en welke niet te accepteren

Een breadcrumb, ook wel 'kruimelpad', komt goed van pas wanneer er meerdere sub(sub)categorieën zijn. De bezoeker weet dankzij de breadcrumb beter waar hij/zij zich bevindt in de structuur. Ook kan er eenvoudig naar hogere levels genavigeerd worden. Dus voor een website met weinig pagina's kun je een breadcrumb best achterwege laten.

Wanneer pop-ups op de juiste manier worden ingezet zijn ze niet storend. Bijvoorbeeld een klein extra scherm met een link naar het Corona beleid, ergens onderaan de pagina, dat is voor de meeste gebruikers (en voor Google) geen probleem. Bovendien kan ik instellen dat de pop-up bijvoorbeeld maar 1x per dag of 1 keer per gebruiker getoond mag worden.

0

De velden mogen verdeeld zijn over meerdere formulieren

0

Is het nodig? Nee, maar leuk is het wel; icons die reageren op de cursor, of regeren op het naar beneden scrollen? Alles is mogelijk, bekijk ze op Lordicon.com.

Je betaalt alleen voor het maken van de icons, het abonnement op Lordicon (€ 16,-/maand) betaal je niet.

Een zoekveld met zoekresultaten pagina kan toegevoegde waarde hebben als er (heel) veel content op de website staat, anders wordt het vaak als overbodig gezien en is het zelfs vaak gebruiksvriendelijker voor de bezoeker om gewoon via het menu te zoeken naar de juiste pagina.

Webmaster mogelijkheden

Keuzes die de prijs verhogen, of verlagen

Voor het maken van het ontwerp en/of het ontwikkelen van een website ben ik mede afhankelijk van hoe snel de klant reageert. Toch kan ik wel een vuistregel geven voor mijn standaard levertijd: 1 week per €50,-, dat gaat in op het moment waarop de eerste maandfactuur voldaan is. Als je dit wilt halveren geldt daarvoor een prijsverhoging van 10%. Dat komt o.a omdat het een stuk minder efficiënt werkt om enkel aan 1 project te kunnen werken. Wat meestal een prima manier is om die 10% kostenverhoging te voorkomen is gefaseerd bouwen. De site gaat dan al online zonder de onderdelen die best later toegevoegd kunnen worden.

Een website die ik bouw past zich aan aan het formaat van het beeldscherm van de bezoeker. Maar o.a met zogenaamde "media queries" die ik toevoeg ga ik een stap verder. Daarmee kan ik per formaat aangeven wat, waar, en op welke manier getoond moet worden, en of het uberhaubt te zien moet zijn, op bijvoorbeeld mobiel.

Ontwerp aanleveren en pixel perfect nabouwen

Vaak kan ik een korting geven, hoe hoog die is hangt af van (de complexiteit van) het ontwerp maar ook van of het een ontwerp is van alleen de secties, of ook het menu of van een dynamisch deel van de site. Als er al een ontwerp is heb ik voor die onderdelen dan doorgaans minder tijd nodig, want er zijn geen of nauwelijks goedkeurings/afwijzings rondes. Daarentegen is het juist weer wat complexer om iets te bouwen dat tot in de puntjes is ontworpen en voorgeschreven.

Website ontwerp maken, realisatie volgt (eventueel) later.

Stel je wilt in eerste instantie alleen een ontwerp laten maken dan kan ik, bijvoorbeeld alleen van de homepage een ontwerp maken. Je beslist pas daarna of je daadwerkelijk de website laat bouwen. Selecteer bijvoorbeeld het aantal van 7 secties.
Ontwerp en bouw gaan bij mij voor een groot deel hand in hand, dat betekent dat er ook al direct een deel daadwerkelijk gebouwd is.

Hoe werkt het:

  1. Je laat vertelt me en/of laat me zien wat je mooi vindt, zodat ik weet wat je smaak is.
  2. Op basis daarvan maak ik een ontwerp van de homepage, zodat je een goed beeld krijgt van hoe de website er uit zou kunnen komen te zien.
    Je ontvangt een jpeg afbeelding van het ontwerp en een video (want ik heb ook vaak al (interactieve) animatie animaties, omdat dat in feite ook bij het ontwerp hoort.
  3. Je besluit, eventueel na wat aanpassingen van het ontwerp, of er inderdaad een website gebouwd gaat worden. In dat geval hoef ik alleen maar de secties te gaan afbouwen, je betaalt dan voor de afgebouwde secties, dus de prijs van het ontwerp krijg je terug. Besluit je, ook na aanpassingen van het ontwerp, om geen website te laten bouwen dan is dat ook geen probleem, maar in dat geval kan ik je het bedrag dat je betaalt voor het ontwerp niet terug geven.

Design van de huidige website behouden, rebuild (Prijsverlaging)

Een compleet nieuwe website is niet altijd nodig. Als je eigenlijk nog helemaal tevreden bent over het design, de voorkant, van de website kun je overwegen enkel een re-build te laten maken. Hierbij wordt je huidige site nagebouwd. Redenen voor het laten maken van een rebuild kunnen zijn lees je hieronder.

CMS bevalt niet
Het cms waarmee een site gebouwd is niet bevalt niet, bijvoorbeeld op het gebied van gebruiksvriendelijkheid of functionaliteit.De eisen die je stelt aan de webbouwer komen niet overeen met wat de webbouwer levert, bijvoorbeeld ten aanzien van support, onderhoud of doorontwikkeling van de website.

Slecht vindbaar
De site is slecht vindbaar en de (SEO) maatregelen om daar verandering in te brengen zullen hoge kosten met zich meebrengen en wil je dus liever voorkomen.

Traag (op mobiel)
De website laadt traag, de rebuild versie moet veel sneller zijn, ook op mobiel.

Gebruiksvriendelijkheid voor bezoeker
Op kleine schermen (mobiel) is de website minder gebruiksvriendelijk dan je zou willen.

Per maand, 1 jaar lang (excl. BTW):

En dit krijg je er gratis bij

Gratis OxyExtras lifetime licentie t.w.v € 123,-
OxyExtras gebruik ik om functionaliteit toe te voegen aan Oxygen.

Gratis Oxygen lifetime licentie, Ultimate package, t.w.v € 149,-
In de Ultimate package zit WooCommerce integratie, Client mode en Composite Elements. De Oxygen licentie zal verbonden blijven aan jouw website, dankzij die licentie zul je de website altijd kunnen blijven updaten, in lengte van jaren, en door wie dan ook.

Paul heeft er met enthousiasme, kennis van zaken en een prima communicatie voor gezorgd dat de overgang naar de nieuwe website probleemloos verliep.
T2C
Brandon Vogel
Webdegelijk is zeer grondig en oplossingsgericht bij het omzetten van aanleverde ontwerpen naar werkende websites. Vragen die ik had werden snel beantwoord. Het project is binnen de daarvoor afgesproken termijn opgeleverd.
PROBIT ONDERZOEK EN ADVIES
Gerard van den Brul
Alle recensies

Veelgestelde vragen

Er zijn er altijd algemene ontwerp kosten die niet direct behoren bij een balk, ook zijn er installatie werkzaamheden van WordPress en van plugins.

Vuistregel is: 4 voor de homepage en per volgpagina 3.
Stel dat je huidige website 8 pagina’s heeft dan kun je uitgaan van 4 plus 7 x 3 = 25 balken.
Deze website, webdegelijk.nl, heeft, naast het menu en de footer, 5 balken op de homepage, en deze pagina telt er 6, en de pagina over Google Ads heeft er 8.
Een sectie beslaat ongeveer 1 laptop/desktop beeldscherm. Dus, als  je 5 keer op de "page down" knop van je toetsenbord hebt moeten klikken om tot het eind van een pagina te komen zullen er dus ongeveer 5 secties op die pagina staan.

Ja, dat geldt voor selectie en aankoop van vector afbeeldingen en foto's van depositphotos.com. Voor afbeeldingen zie bijvoorbeeld https://nl.depositphotos.com/stock-photography.html, voor vectoren kijk je bijvoorbeeld op https://nl.depositphotos.com/stock-vectors.html.

Gebruik van andere afbeeldingen is natuurlijk ook mogelijk. Als je bijvoorbeeld zelf door een fotograaf gemaakte afbeeldingen aanlevert hoef ik die weliswaar niet te kopen maar wel zal ik tijd moeten besteden aan de selectie en eventuele bewerking ervan.

Nee, het is de bedoeling dat je de teksten zelf aanlevert maar ook kun je daarvoor bij mij terecht, ik bied content creatie, het schrijven van teksten, aan. Zie bovenstaand formulier bij onderdeel 'Teksten schrijven' onder de kop 'Zoekmachine Marketing'.

Deze content voor in de balken is tegen meerprijs bij te bestellen of moet door de klant worden aangeleverd:

  • Vertalingen in andere talen, bijvoorbeeld Engels of Duits.
  • Een calculator, zoals de kosten calculator op deze pagina, kan bijvoorbeeld in Excel bij mij worden aangeleverd.
  • Video* content zoals een complete bedrijfsvideo.

*Wel kan ik zonder meerprijs een animated gif maken van een beeldscherm, dat lijkt op video, voorbeelden van animated gifs zie je o.a in mijn portfolio.

De prijzen op deze pagina geven zeker een goede indicatie van de kosten voor verschillende uitbreidingen die je eventueel wilt laten doen. Houd er wel rekening mee dat het uiteraad soms wat meer werk is om naderhand uitbreidingen te doen dan wanneer het direct bij de bouw van de site wordt gerealiseerd.

Als de gewenste uitbreidingen niet in dit formulier staan kan ik er van tevoren een offerte voor maken, dat doe ik bij grote aanpassingen. Voor kleinere aanpassingen, dat zijn aanpassingen tot ca. 4 uur, maak ik een urenindicatie, dus schatting van de uren die ik verwacht nodig te hebben. Mijn uurtarief is € 50,-.

Als je een bepaalde tekst op je website wilt aanpassen of bijvoorbeeld een afbeelding wilt wijzigen dan kun je dat zelf doen. Soms wil je grotere aanpassingen doorgevoerd hebben. Dat kan bijvoorbeeld zijn het toevoegen van een blog functie of het meertalig maken van je site. Maar ook bij het toevoegen van een pagina of formulier zie ik vaak dat een klant dat liever aan mij overlaat zodat hij of zij zich met andere zaken kan bezighouden.
Meestal zullen verzoeken voor wijzigingen door de klant worden aangedragen. Ik zie echter vaak dat een proactieve manier van werken wordt gewaardeerd, die wel als gevolg heeft dat je kunt denken "Maar dat wilde ik niet toegevoegd/aangepast hebben!". Mocht dat een keer gebeuren dan draai ik de aanpassingen terug en breng ik de uren dus niet in rekening, dat is geen enkel probleem.

Ja, je zult zien dat de prijs van een aantal onderdelen afhankelijk is van of je ‘niet-responsive’ aanvinkt.

Overweeg of het misschien niet voldoende is dat bezoekers die hun browser hebben ingesteld op bijvoorbeeld 'Duits' een popup te zien krijgen van Google waarop ze kunnen klikken waarna de site getoond wordt in het Duits. Ze krijgen dan een door Google Translate vertaalde website te zien, vaak is dit ook voldoende; Google Translate is anno 2020 al bijna net zo goed als vertalingen van een vertaalbureau. Een meertalige website bouwen is complex, daarom zijn de kosten hoog.
Voor januari 2019 kon je er nog voor kiezen een 'Google translate talen-vlaggetje’ op de website te laten plaatsen, Google is daar dus in 2019 mee gestopt

Onderstaande zaken kom je vaak tegen op websites en pas ik zelf ook graag toe:

  • Balken met een schuine onder of bovenkant.
  • Elementen komen bewegend in beeld wanneer je naar boven of naar beneden scrollt.
  • Elementen overlappen, dus niet alles netjes onder of naast elkaar maar een stukje over elkaar leggen.
  • Organische vormen (blobs), een rondje dat niet niet helemaal goed rond is is een goed bijvoorbeeld dat je veel ziet.
  • Wit logo op transparante achtergrond, pas naar beneden scrollen komt het gekleurde logo tevoorschijn (in 'sticky menu').
  • (micro) interacties. De elementen reageren op het overheen bewegen van een cursor. O.a toegepast op Homepage onderaan, daar komt het call to action blok recht te staan mouse-over (in geval van desktop). Ook op bijvoorbeeld de homepage: De knoppen worden groter bij overheen bewegen.
  • Gradients, dat zijn kleurovergangen, onder een hoek is vaak het mooist.
  • Multiply effect op foto's, een kleurlaag als het ware 'in' de foto ipv er op, waardoor de foto niet wazig wordt.

Nee helaas, het onwikkelen van een logo is niet inbegrepen.

Ja dat kan, ik probeer deze tool zo actueel mogelijk te houden. Meestal worden secties goedkoper, omdat ik er dingen "uithaal"  die ik dan elders in het offerte formulier apart aanbied. Zo hoef je alleen maar te bestellen wat je echt nodig bent.

 

Ja, tijdens de bouw van de site kan ik tussendoor, dus wanneer een groot deel van de structuur al ingevuld is de styling nog aanpassen. Dat is een stuk efficiënter dan het installeren van een nieuwe theme want dan wordt altijd een deel van de eerder gemaakte content overboord gegooid of is dan in ieder geval niet meer zichtbaar, collega webbouwers weten wat ik bedoel. De nieuwe stijl wordt dus in feite over de bestaande content heen gezet. Vervolgens moet de site nog wel worden aangepast aan de huisstijl zodat er een unieke site ontstaat, en dat is eigenlijk nog best veel werk.

Ja, soms kan ik dan een korting geven, hoe hoog die is hangt af van het ontwerp maar ook van of het een ontwerp is van alleen de balken, of ook het menu of van een dynamisch deel van de site. Voor die onderdelen heb ik dan doorgaans minder tijd nodig, want er zijn geen of nauwelijks goedkeurings/afwijzings rondes. De layout kan her en der wat verschillen van het ontwerp als dat voor de realisatie noodzakelijk is.

Een ontwerp mag ook zijn: De layout van de huidige website, geen dan in het offerte formulier aan dat je een 'rebuild' prijs wilt. Het komt voor dat men de layout van de huidige website eigenlijk nog prima vindt, maar de site bijvoorbeeld erg traag is of lastig door de webmaster bij te werken is en Webdegelijk wordt inschakeld voor 'herbouw' van de site.

Oxygen Builder krijgt 1 of 2 keer per maand een update. Hierdoor worden (veiligheids) issues opgelost en mogelijkheden toegevoegd.

Waar die update over gaat kun je eventueel ook zelf lezen op https://oxygenbuilder.com/blog/.

Het enkel updaten kost mij 10 tot 50 minuten, afhankelijk van of alles is blijven werken (of dat er functies hersteld moeten worden) en de omvang van de website.

Nee, dat gebeurt niet standaard, kan wel tegen meerprijs. De inkoopkosten, en implementatiekosten van “niet-google fonts” zijn niet bij de kosten inbegrepen.
Voor heel veel fonts bestaat er namelijk een vrij te gebruiken Google Font alternatief, dat bovendien erg snel laadt, dus bijdraagt aan een snelle laadtijd van een website. Op onder andere deze site https://frontendresource.com/most-used-fonts-alternative-google-fonts/ zoek ik een alternatief voor het font dat wordt voorgeschreven in het ontwerp.

Als de website meertalig moet worden zullen niet alleen secties meertalig moeten zijn maar ook al deze onderdelen (als die tenminste gekozen zijn): Dynamische content, formulier, mega menu, sticky menu, webshop, chatbot, seo maatregelen, etcetc maar op sommige onderdelen heeft het juist weer geen invloed, daarom geef ik hier slechts een indicatie van de kosten. Indicatie kosten: 30% van totaal.

Overweeg of het misschien niet voldoende is dat bezoekers die hun browser hebben ingesteld op bijvoorbeeld 'Duits' een popup te zien krijgen van Google waarop ze kunnen klikken waarna de site getoond wordt in het Duits. Ze krijgen dan een door Google Translate vertaalde website te zien, vaak is dit ook voldoende; Google Translate is anno 2022 al bijna net zo goed als vertalingen van een vertaalbureau. Een meertalige website bouwen is complex, daarom zijn de kosten hoog.

Voor januari 2019 kon je er nog voor kiezen een 'Google translate talen-vlaggetje’ op de website te laten plaatsen, Google is daar dus in 2019 mee gestopt.

Ik heb in het verleden bij lange na niet zoveel betaald voor mijn (lifetime) abonnementen als er nu gevraagd wordt voor de abonnementen, dit omdat ik in een vroeg moment in hun ontwikkeling ben ingestapt, soms al jaren geleden. Dit voordeel geef ik graag door aan de klant.
Aanrader: Er zijn soms ook gratis versies van de abonnementen die ik heb. Die hebben uiteraard minder mogelijkheden dan ik heb, maar kunnen je een goede indruk geven wat je allemaal zou kunnen (laten) doen met de betreffende dienst.

Webdegelijk voorkomt onderhoud zoveel mogelijk
Onderhoud raad ik aan maar is optioneel. Sommige klanten hebben helemaal geen behoefte aan onderhoud, tenslotte hebben ze mij al ingeschakeld om de website extra te beveiligen dus hoeft echt niet elke update van elke plugin uitgevoerd te worden. Ook hebben ze juist o.a voor Webdegelijk gekozen vanwege dat Webdegelijk een WordPress thema maakt met behulp van Oxygen Builder, waardoor er geen onnodige code in de website terecht komt, en geen onnodige code heeft o.a als voordeel dat er lagere onderhoudskosten zijn.

Optionele update rondes, geen automatische updates, op een Wenslijst
Wel stel ik vaak een zogenaamde wenslijst op, en op die wenslijst staat ook het punt “Update ronde van plugins en WordPress”, dat is in feite wat meestal verstaan wordt onder onderhoudscontract. Naast de beveiligingsmaatregelingen die ik neem zorgen ook die updates ervoor dat website snel, veilig en goed blijft functioneren. Update automatisch laten verlopen, dat kan, maar dat doe ik liever niet.

Wat staat er nog meer op een wenslijst
Ik plaats in de loop van de tijd werkzaamheden op de lijst waarvan ik denk dat de betreffende klant er misschien behoefte aan heeft. De meeste wensen zijn in feite ideeën om de website “door te ontwikkelen”, het kan gaan om een een uitbreiding van de website of een verfraaiing.
Kortom, we voorkomen hiermee, als je daarvoor kiest dus, dat de website geleidelijk aan verouderd (en je een compleet nieuwe nodig zou hebben).
Ik weet niet wat een klant op welk moment precies aan budget beschikbaar heeft en dat hoef ik ook niet te weten want een klant kan op elk gewenst moment een wens van de wenslijst omzetten in een “taak”, en dan ga ik ermee aan de slag. Hoeveel tijd dat zal kosten is soms al bij benadering bekend.

Interactieve wenslijsten
Anno 2022 ben ik bezig de statische wenslijsten over te nemen in Google Documents, waardoor ik klanten de mogelijkheid kan bieden “opmerkingen” toe te voegen, zodat de informatie/communicatie over de betreffende wens niet verspreid is in meerdere mails maar alles mooi overzichtelijk bij elkaar staat.

Prijs van minder dan 6 secties moet op nacalculatie want sommige secties zijn erg veel werk, door een prijs te geven voor een wat groter aantal wordt het 'gemiddeld' met de secties die een stuk minder werk zijn.

Stel dat je 7 nieuwe secties hebt, vul dan in 7 secties (en selecteer bij "Keuzes die de prijs verhogen, of verlagen" dan gewoon geen 'rebuild').

Laat me je plannen weten en ontvang vrijblijvend advies

Heb je vragen over wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact op en wie weet kom je er achter "welke kant het op moet"
© 2004 – 2024 Webdegelijk
Privacyverklaring
Website ontwerp & realisatie: Webdegelijk
arrow-up