Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Je hebt een goede site, maar geen bezoekers? Webdegelijk kan voor jou een aantal maatregelen nemen om hoger terecht te komen in de zoekresultaten van Google. Aan de hand van de richtlijnen van Google wordt bepaald wat de stand van zaken is van uw website op het gebied van SEO en wat er verbeterd kan worden om hoger in de zoekresultaten terecht te komen. Zo kan er bijvoorbeeld worden voorgesteld de snelheid te verhogen, meer internal links te plaatsen of H1 headers met zoektermen te gaan gebruiken. Ook is het mogelijk de presentatie in de zoekresultaten te verbeteren

Stand van zaken nu

SEO analyse

In de SEO analyse kijk ik naar alle zaken die genoemd zijn onder SEO teksten. Daarnaast beoordeel ik zaken als de sitemap, urls, gebruiksvriendelijkheid tot en met de layout en de laadtijd aan toe. Ik maak hierbij o.a gebruik van de tool SE Ranking

Hoe sta je er nu voor?

Laat me een website url weten (mag ook van een concurrent zijn!) en ik vertel je over hoe de site er SEO-technisch voor staat.

Laat mij svp hier weten wanneer je gebeld wilt worden: https://calendly.com/webdegelijk/terugbellen.

Hoog in Google

Zoektermen

Voordat een zoekmachine optimalisatie kan plaatsvinden help ik je te bepalen op welke zoektermen je gevonden zou moeten willen worden, en welke bijvoorbeeld zoektermen te algemeen zijn. Het resultaat van een grondig zoektermenonderzoek is een lijst van zoektermen waarop je potentiële klant zoekt en waarop de concurrentie relatief zwak is.

Per zoekterm bereken ik de zogenaamde KEI (Keyword Effectiveness Index), dat is de verhouding tussen het aantal maandelijkse zoekopdrachten en de concurrentie.

Een indicatie voor de concurrentie is het aantal keer dat de zoekterm voorkomt in de titel van een pagina. Een zoekterm waar veel op gezocht wordt maar waar relatief weinig op geconcurreerd wordt is aantrekkelijk. Naast het aantal concurrenten kijk ik ook naar de kracht ervan, dus de kwaliteit van de 5 hoogst geïndexeerde pagina's. Zodoende is te achterhalen hoe moeilijk het zal zijn om zelf in die top 5 te komen. Ik meet o.a de Page Autority en de Linking Root Domains van de 5 hoogst gerankte concurrenten.

Content is king

SEO Teksten

Als je een zoektermenonderzoek hebt laten uitvoeren dan weet je op welke woorden (of woordcombinaties) je je het het beste kunt richten. Het is bijna een open deur te zeggen dat het belangrijk is om de zoektermen een aantal keer te gebruiken in de tekst maar ik doe het toch want het wordt nog wel eens vergeten. Overdreven vaak de zoekterm gebruiken werkt overigens averechts, beter is het om af en toe een synoniem te gebruiken. Verder moeten de teksten uniek zijn en moeten de afbeeldingen de juiste alt tags bevatten. Hoe eenvoudiger het voor een Googlebot is om het onderwerp van een pagina te bepalen des te hoger zal je site ranken.

Ook van positieve invloed op de ranking is de plek waar de zoektermen staan, zo is het belangrijk dat ze zowel in de pagina titel, de pagina kop als in de eerste alinea staan. Zelfs binnen zo’n plek, bijvoorbeeld in de pagina kop, is het van belang dat de zoekterm vooraan staat.
Een indicatie voor de concurrentie is het aantal keer dat de zoekterm voorkomt in de titel van een pagina. Een zoekterm waar veel op gezocht wordt maar waar relatief weinig op geconcurreerd wordt is aantrekkelijk. Naast het aantal concurrenten kijk ik ook naar de kracht ervan, dus de kwaliteit van de 5 hoogst geïndexeerde pagina's. Zodoende is te achterhalen hoe moeilijk het zal zijn om zelf in die top 5 te komen. Ik meet o.a de Page Autority en de Linking Root Domains van de 5 hoogst gerankte concurrenten.

Op mijn kosten pagina kun je deze opties selecteren: '2xA4 SEO teksten' en '5xA4 SEO teksten'. Op 1 A4 staan doorgaans 350 woorden.