Webdegelijk is gestopt per december 2022. Ik ga 'ns een keer wat anders doen.
Je hebt een goede Wordpress site, maar geen bezoekers? Webdegelijk kan voor jou een aantal maatregelen nemen om hoger terecht te komen in de zoekresultaten van Google. Daarvoor bepaal ik eerst aan de hand van de richtlijnen van Google wat de stand van zaken is van uw website op het gebied van SEO en wat er verbeterd kan worden om hoger in de zoekresultaten terecht te komen.
Als je een zoektermenonderzoek hebt laten uitvoeren dan weet je op welke woorden (of woordcombinaties) je je het het beste kunt richten. Het is bijna een open deur te zeggen dat het belangrijk is om de zoektermen een aantal keer te gebruiken in de tekst maar ik doe het toch want het wordt nog wel eens vergeten. Overdreven vaak de zoekterm gebruiken werkt overigens averechts, beter is het om af en toe een synoniem te gebruiken.
Verder moeten de teksten uniek zijn en moeten de afbeeldingen de juiste alt tags bevatten. Hoe eenvoudiger het voor een Googlebot is om het onderwerp van een pagina te bepalen des te hoger zal je WordPress site ranken.
Ook van positieve invloed op de ranking is de plek waar de zoektermen staan, zo is het belangrijk dat ze zowel in de pagina titel, de pagina kop als in de eerste alinea staan. Zelfs binnen zo’n plek, bijvoorbeeld in de pagina kop, is het van belang dat de zoekterm vooraan staat.
Een indicatie voor de concurrentie is het aantal keer dat de zoekterm voorkomt in de titel van een pagina. Een zoekterm waar veel op gezocht wordt maar waar relatief weinig op geconcurreerd wordt is aantrekkelijk. Naast het aantal concurrenten kijk ik ook naar de kracht ervan, dus de kwaliteit van de 5 hoogst geïndexeerde pagina's. Zodoende is te achterhalen hoe moeilijk het zal zijn om zelf in die top 5 te komen. Ik meet o.a de Page Autority en de Linking Root Domains van de 5 hoogst gerankte concurrenten.
Voordat een zoekmachine optimalisatie kan plaatsvinden help ik je te bepalen op welke zoektermen je gevonden zou moeten willen worden, en welke bijvoorbeeld zoektermen te algemeen zijn. Het resultaat van een grondig zoektermenonderzoek is een lijst van zoektermen waarop je potentiële klant zoekt en waarop de concurrentie relatief zwak is.
Per zoekterm bereken ik de zogenaamde KEI (Keyword Effectiveness Index), dat is de verhouding tussen het aantal maandelijkse zoekopdrachten en de concurrentie.
Een indicatie voor de concurrentie is het aantal keer dat de zoekterm voorkomt in de titel van een pagina. Een zoekterm waar veel op gezocht wordt maar waar relatief weinig op geconcurreerd wordt is aantrekkelijk. Naast het aantal concurrenten kijk ik ook naar de kracht ervan, dus de kwaliteit van de 5 hoogst geïndexeerde pagina's. Zodoende is te achterhalen hoe moeilijk het zal zijn om jouw WordPress site in die top 5 terecht te laten komen. Ik meet o.a de Page Autority en de Linking Root Domains van de 5 hoogst gerankte concurrenten.
On-page SEO bestaat uit het optimaliseren van verschillende onderdelen binnen een pagina en de website als geheel met als doel de pagina zo goed mogelijk te laten 'scoren' op vooraf bepaalde zoektermen.
Ik pas bijvoorbeeld de lengte van de meta beschrijving aan en de structuur en lente van de urls. Ook komt het onderwerp afbeeldingen aan bod, het gaat dan o.a over de naamgeving en de uniciteit ervan. Laadtijd is ook een aspect om de ranking in Google te verhogen, en zelfs websitebeveiliging speelt een rol. In mijn blog post over niet vindbaar zijn in Google ga ik dieper in op deze onderwerpen. Hieronder zie je een printscreen van een deel van een audit die ik heb gedaan om er achter te komen welke onderdelen voor verbetering vatbaar zijn.
Ik gebruik cookies, wil je er meer over lezen kijk dan op Privacy pagina. Door deze website te gebruiken ga je daarmee akkoord. Meer informatie over cookies in het algemeen en het aan-/uitzetten ervan daarvan vind je op https://cookies.insites.com